Maar al snel wordt hun kus onderbroken door de instructrice. Maaike kijkt naar haar chaps, die langs het witte hek bungelen.' Waarom ben je niet in de paardrijles' Roept de instructrice.' Ik was het vergeten' zegt Mark rustig. Dan komt marks vader met een groot zwart paard aangelopen.' Ik ga even alle stres van me afrijden!' roept hij geeriteert.' Dat stomme meisje met die stomme paard!'. Hij stijgt op en rijdt weg richting het bos. Maaike denkt aan de woorden. Dan schiet haar iets te binnen. Mark zei dat hij een stomme klus had ofzo. Maaike schrikt. Hij is een politie man.' Ik...ehm..ga' Maaike springt van het hek af en haalt Starbucks op.' kom, we gaan' Maaike maakt het halstertouw vast. Starbucks laat zich moeilijk meenemen, hij graast met de haflinger.'Wacht!' Roept Mark terwijl hij naar haar toe rent. Maaike klimt snel op de ponyrug en duwt haar hakken tegen de flank. Starbucks en Maaike schieten in galop het erf af.
' wat is er kind?' Vraagt haar oma als Maaike het woonhuis im loopt.' Ik ga Starbucks terugbrengen' zegt Maaike terwijl er tranen over haar wangen stromen.' Ik kan er niet meer tegen!'. Ze rent de trap op en valt op het logeerbed. Waarom gebeuren dit soort dingen haar altijd?
Maaike ziet vanuit het raam Starbucks grazen. Hij kijkt naar het raam toe. Maaike voelt zich schuldig. De hele avond heeft ze geen trek en blijft ze op bed liggen. Niks kan haar meer troosten. In de avond sluipt Maaike naar de paardenweide. Aldo staat met zijn ogen dicht onder het afdakje. Starbucks briest zodra Maaike een stap met haar pantoffels in het natte gras zet.' Kan jij ook niet slapen' Maaike slaat haar armen om de warme ponynek. Starbucks briest en legt zij hoofd tegen haar schouder aan. Er stromen weer tranen over Maaikes wangen.
De volgende ochtend is het zover. Maaike haalt Starbucks op van de weide en doet haar cap op.' Weet je het zeker meid' vraagt haar oma terwijl ze Starbucks vast houd. Maaike knikt.' Het moed'. Ze veegt snel haar tranen weg en klimt op de ponyrug.' Veel succes' haar oma geeft haar een kus en loopt het woonhuis is. Maaike drijft aan en galoppeert naar het zandpad toe. Starbucks luistert naar alle hulpen en aanwijzingen die Maaike geeft. Als Maaike aan het stappen is langs de weg, hoort ze een bekende stem achter zich.' Wacht!' Roept Mark. Hij galoppeert met zijn haflinger naar Maaike.' Ga weg' snauwt Maaike.' Ik weet het' zegt Makr terwijl hij voor Starbucks gaat staan. Maaike kijkt hem met betraande ogen aan.' Ik heb een plan' zegt Mark.
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...