Keuze 2 - Weg?

362 41 6
                                    

'Hoe kan dat nou?' Merel hangt over de halve staldeur heen en kijkt bezorgd naar de fjord die zijn avondeten aan het eten is. 

Maaike haalt haar schouders op.' Ik heb gisteren in de bak gereden'.

' Weet je het zeker?' Vraagt Merel. Ze veegt haar donkere krullen uit haar gezicht.

' Ja  want toen botste ik tegen Rosa aan in de rijbak' herinnerd Maaike zich.' Zij heeft dit natuurlijk gedaan!' roept Merel uit. 'Die trut!'. ' Hoe bedoel je?' vraagt Maaike.

Ze buigt voorover van het krukje en aait Starbucks over zijn aalstreep.' Nou, ze was gisteren toch niet in de kantine toen wij daar stonden' legt Merel uit. Maaike knikt.

' Dus toen heeft ze vast een eikel in de hoef van Starbucks gestopt, zodat jij niet kon rijden vanochtend'.

' Ja, dat kan' antwoordt Maaike.' Dus, heb je al een terugpak plan bedacht?' vraagt Merel. Maaike schud haar hoofd en staat op.' Ik moet hier toch wel weg, dus dat heeft geen zin'. Ze loopt de stal uit..


De volgende ochtend is Maaike al vroeg in de stallen bezig.' Voet' ze  pakt de transportbeschermers voor in de trailer en bukt neer bij Starbucks voorbenen.

' Zozo, jij bent ijverig' hoort ze de stem van Tom de Wit achter zich.

Hij leunt op de staldeur.' Wat ben je aan het doen?'.' Starbucks klaarmaken voor de trailer' antwoord Maaike terwijl ze het klittenband vastmaakt.' Ga je weg?' vraagt Tom de Wit verbaasd.

' Ik dacht dat je het hier zo leuk vindt'.

' Vindt ik ook, maar ik heb gisteren die doorlating niet kunnen doen'. Maaike staat op en pakt de paardendeken.

'Ja, dus?' vraagt Tom de Wit.' Je hoeft daardoor echt niet weg hoor?'. Maaike kijkt hem aan.' Echt niet?'. Tom de Wit schud beslist zijn hoofd.' Echt niet'.' Maar maar in uw toespraak zei u dat je niet door mag als je de doorlating niet hebt gedaan' zegt Maaike.

' Dit is dan ook een hoge uitzondering' zegt Tom de Wit. Maaike slaat haar armen vol blijdschap om Starbucks nek heen.' Nou, hup hup. De les begint zometeen' zegt Tom de Wit en hij beent weg.

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu