Keuze 2 - De ontknoping (Deel 2)

406 33 5
                                    

Maaike drijft, nog altijd in shock aan en laat Starbucks uit het riet stappen. Rosa kijkt op.' Dus jij bent de anonieme helper?' vraagt Maaike. Ze laat Starbucks halt houden en kijkt Rosa aan. Het meisje knikt.' Dat had je niet gedacht he?'.' Nee' antwoord Maaike.

' Ik dacht eigenlijk dat jij al die sabotage acties had gedaan, tot dat ik die vieze stinkdoek in jouw voerbak vond'.' Ik was het niet' zegt Rosa.' Nou, dat is niet helemaal waar' voegt Rosa er snel aan toe. Ik kijk haar niet begrijpend aan.

' Die eikel in Starbucks hoef, dat heb ik wel gedaan'. Maaike slikt.' Ik was gewoon zo jaloers dat jullie het zo goed deden'.' Ik begrijp het wel' zegt Maaike. Rosa kijkt naar haar.' Echt?'. Maaike knikt vastbesloten.' Ja'. Het is even stil. Dan gaat Rosa verder.' Weet je nog dat mijn singel is doorgesneden?'. Maaike knikt. En of ze dat wist! Daar kreeg zei toen de schuld van.

' Ik dacht eerst dat jij het was, maar pas later ontdekte ik hoe het echt zat'. Maaike luistert aandachtig.

' Toen jij die vieze doek in mijn stal had gevonden, stond ik een stukje verderop Infinitie te borstelen. Toen zag ik Laura in haar stal staan met een camera. Ik wist toen nog niet wat jij aan het doen was, dus ik dacht dat ze gewoon haar pony aan het fotograferen was of zoiets. Maar toen ik de volgende dag die foto zag, wist ik zeker dat Laura die foto had gemaakt, en dus die doek in mijn stal heeft gelegd'.

' Dus Laura is de saboteur?' vraagt Maaike. Rosa knikt.' Helaas heb ik geen echte bewijzen. Dus ik denk dat je niet terug kunt naar de De Wit'. Maaike haalt haar schouders op.' Maakt niet uit. Eigenlijk vond ik het daar toch niet heel erg leuk. Bovendien ga ik helpen met het ponykamp volgende week'.' Ik ook' zegt Rosa.' Gezellig' antwoord Maaike.

'  Rij je mee naar de Manege?'. Rosa knikt. Maaike laat Starbucks omdraaien en naast elkaar stappen de paarden weer richting de manege.' We zullen nooit beste vriendinnen worden' zegt Rosa.' Maar we kunnen wel gewoon aardig tegen elkaar doen'. En daar was Maaike het helemaal mee eens.

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu