' toen ik bij de bakker was, hingen er posters van de politie met de foto van Starbucks erop' zegt haar oma.' Maar.....' Zegt Maaike.' Ze zijn opzoek naar Starbucks' zegt oma.' Rosa heeft dat vast gedaan' zegt Maakke en ze barst in huilen uit.' rustig maar kindje' troostend legt haar oma een hand op haar rug.' Ik vrees dat je Starbucks wel weer terug moet brengen'. Maaike kijkt verschrikt met rode ogen naar haar oma. Dan staat ze op en rent naar buiten. Maaike rent langs de ponyweide, dieper het bos in. Heugend blijft ze even later bij een openplek staan. Ze laat zich in het zand vallen en doet haar handen voor haar ogen. Waarom was Starbucks nouniet van haar. Zo blijft Maaike een paar minuten zitten. Dan voelt ze een warme paarden geur achter zich. Maaike draait zich voorZichtig om. Starbucks staat met zijn hoofd naar haar gebukt.' Hoi, jongen' Maaike staat op en knuffelt Starbucks. Ze sluit haar ogen even. Waarom kon het niet gewoon zo zijn?. Dan hoort ze hoefgetrappel hier naar toe komen.' Kom, Starbucks' Maaike duikt de bosjes in, naast het paardenpad. Starbucks volgt haar en gaat naast haar staan.' Hier zijn we nu' zegt en stem. Maaike duwt wat stuiken weg om beter te kunnen zien. Tot haar schrik zitten er twee politie mannen op paarden en bestuderen de kaart.' Waar is dat verdomde paard' roept er een boos.' Weet ik veel' zegt de ander.' Kom' de agent geeft zijn paard de sporen en galoppeert door. De andere rijdt achter hem aan. Maaike zucht. Zouden ze Starbucks bedoelen. Dan hoort ze weer hoefgetrappel. Starbucks stapt uit de bosjes, op het zandpad.....Wie komt eraan. En wat gaat Maaike doen?
Ik doe mijn best om meer te uploaden, maar heb het druk met paardrijden. Bedankt voor de vele lezers!
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...