Keuze 2 - Pech..

384 41 8
                                    

De rest van week doen Maaike en Starbucks goed hun best in de lessen. Bij de springlessen van Tom krijgen ze zelfs een compliment! Tot ergernis van Rosa..
Het is een week verder, zaterdag, en straks begint de eerste door latingsronde. Maaike is de hele ochtend al bezig geweest met Starbucks te borstelen en zijn staart in te vlechten en alvast wat oefensprongettjes te maken.
' Moet je die mooie paarden zien' Merel kijkt bewonderend door het raam van de kantine naar een sneeuwwitte merrie die met gemak een hoge oxer neemt.' Ze is nog lang niet zo goed al mijn Flying Dreamer' viel een ander meisje hun in de rede.'Weet iemand waar mijn vriendin Rosa is?'Maaike haalde haar schouders op.
Ze had Rosa de hele ochtend al niet gezien. Het meisje zuchtte geïrriteerd en liep stampvoetend de kantine uit.'Trek je maar niet te veel van haar aan hoor' zegt Merel als het paard klaar is.'Ze is verwend'. Maaike knikte en richtte haar aandacht weer op een volgende ruiter die met zijn paard de bak indraafte. Niet wetend wat Rosa ondertussen van plan was...
Toen er nog tien ruiters voor haar was, liep Maaike naar de stallen toe. Ze friemelde ondertussen aan het nette rijjasje wat verplicht was om te dragen bij zo'n doorlating. Toen Maaike bij de stal was deed ze snel Starbucks hoofdstel om en checkte of de singel goedzat.' Het gaat helemaal goedkomen' Fluisterde ze.

Daarna lijdde ze Starbucks naar de ingang van de binnenbak. Merel was nu bezig. Ze nam alle sprongen met gemak en ze kreeg ook nog eens een hoge scoren voor de uitvoering. Toen ze de bak uit kwam draven steeg Maaike snel op.' Succes' zei Merel en ze stapte naar buiten. Maaike knikte en draafde aan. Maar toen ze voor de jury ging stoppen liep Starbucks heel raar. Hij wilde zijn rechter voorbeen niet op de grond zetten.

'Kom op Starbucks' zei Maaike. Maar de fjord verzette geen stap meer.' Is er iets aan se hand?' Vroeg Tom de Wit. Maaike haalde haar schouders op.' Hij wil niet meer lopen'. Tom de Wit kwam aangerend en voelde aan het been. Maaike steeg af en streelde Starbucks op zijn nek.' Aha' zei Tom de Wit.

Hij tilde het hoefijzer op en wees op een eikel in de hoef.' Ben je gister buiten wezen rijden?' Vroeg hij. Maaike schudde haar hoofd.' Alleen in de binnenbak'. Met wat geprutseld kreeg Tom de wit de eikel uit de hoef.' Je kan zo niet rijden, zet hem maar weer terug in de stal'. Maaike knikte en  nam Starbucks achter zich aan de rijbak uit..

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu