' Sommige van jullie kennen mij waarschijnlijk al maar voor de gene die mij niet kennen stel ik mezelf even voor. Ik ben Tom de Wit, veertig jaar oud en ik ben de trainer van het Talententeam. Ik zal jullie gaan trainen met springen'.
Maaike kon haar ogen niet van de prijzen en foto's afhouden die achter Tom de Wit aan de muur van de grote kantine hingen. Het waren minstens twintig bekers!
' Maar ik kan jullie natuurlijk niet in mijn eentje trainen dus daarom heb ik nog twee mensen meegenomen, namelijk Ineke' zegt Tom.
Er komt een grote, mollige vrouw naar hem toegelopen.' Ik zal jullie beoordelen op de dressuurvaardigheid' zegt de vrouw.' Wat een eng mens' fluisterde een meisje naast Maaike tegen haar.
' Inderdaad' fluisterde Maaike terug.' Maar jullie krijgen ook nog Crossles' vervolgde Tom. Maaike verheugde zich vooral op dit onderdeel.
Ze vond het altijd al leuk om door het bos te crossen. Nadat hij de andere ruiter had voorgesteld en iedereen had ingelicht over de regels, kon iedereen zijn paard gaan stallen en de andere leren kennen.
' Ik ben trouwens Merel' zegt het meisje als ze de kantine uitlopen.' Ik ben Maaike' antwoordt Maaike terug. Ze wist niet dat het zo gemakkelijk ging om een nieuwe vriendin te vinden!
De week begon met een dressuurles van Ineke. Ze was vrij streng merkte Maaike toen ze de grote binnenbak instapte. Als je niet goed opsteeg of als je aan de verkeerde kant naast je pony liep, kon je overnieuw binnenkomen tot het goed ging.
Gelukkig deed Maaike het goed en kon ze gaan inrijden.' Aandraven!' galmde de harde stem van Ineke. Ze stond in het midden van de bak en keek chagrijnig en geïrriteerd naar alle paarden en ruiters.
' Van hand veranderen en midden draf!' commandeerde ze. Iedereen deed braaf wat de instructrice vroeg en veranderde van hand.' Kom op Starbucks, midden draf' fluisterde Maaike toen ze weer op de hoefslag draafde.
Ze dreef aan met haar benen maar het enige wat ze daarmee bereikte was dat Starbucks in galop ging.' Jij op die Fjord!' riep Ineke. Maaike verkrampte gelijk. ' Als ik zeg midden draf dan wil ik ook dat iedereen in midden draf gaat, is dat begrepen?!.
Als waarschuwing krijg je 1 strafpunt, maar de volgende keer vlieg je eruit!'. Maaike knikte en dreef aan. Eindelijk ging Starbucks in midden draf, maar Maaike was niet blij. Haar eerste strafpunt voor deze week...
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...