Keuze 1 - Hoofdstuk 14

518 44 2
                                    

Maaike loopt snel naar Starbucks toe, om hem mee te nemen.'Oh' hoort ze dan achter zich. Maaike draait zich om. Er zit een jongen van haar leeftijd op een Haflinger.'Wie ben jij?' vraagt Maaike terwijl ze het halstertouw vasthoudt.'Ik ben Mark. Mijn ouders wonen hier in het bos' Mark springt uit het zadel en klopt zijn paard op de nek.'Ik ben Maaike en dit is Starbucks' Maaike knuffelt Starbucks.'Mooie Fjord, is die van jou?' vraagt Mark nieuwschierig.'Ehhmm.... Ja' zegt Maaike snel.'Waar zijn we eigenlijk?'. Mark lacht.'Ben je de weg kwijt'. Maaike knikt.'Kom, ga anders mee naar mijn huis' Mark doet zijn laars in de stijgbeugel en hijst zich in het zadel.'Oke' Maaike klimt handig op Starbucks rug. Ze stappen een tijdje zweigend naast elkaar.' Heb je zin om wat te crossen?' zegt Mark dan.'Ik weet wel een leuk pad. Maar het is wel verboden'. Maaike denkt na.'Of durf e niet?' zegt Mark plagend. Maaike duwt haar hakken in de flank van Starbucks en galoppeert weg.'He, wacht!' Mark galoppeert achet haar aan.'We moeten over dit hekje heen' zegt Mark als ze bij het verboden terrein zijn.' Kom je daar overheen?'. 'Tuurlijk' bluft Maaike. Ze laat zich niet kennen. Mark laat zijn haflinger een stukje naar achter gaan en spoort hem aan. Hij springt er handig over heen. Maaike laat Starbucks wat naar achter stappen en galoppeert in volle galop naar het hek toe. Ze houdt zich stevig vast aan de manen en knijpt haar ogen dicht.....

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu