Keuze 2 - De Wedstrijd

372 42 3
                                    

Het bloed gierde door Maaikes lichaam terwijl ze over de hoefslag draaft. Bijna de hele manege stond verwachtingsvol naar haar en Starbucks te kijken. Maaike haalde nog een keer diep adem en sprong aan in galop.

Zodra ze over de eerste hindernis, een steilsprong, was gekomen ging alles opeens razendsnel.

Ze sprongen de ene na de andere moeilijke combinatie alsof het niks was. Zodra ze de laatste hindernis, een muur, hadden gesprongen klonk het riedeltje van een foutloze rit.

Maaike boog voorover en sloeg haar armen op de pony nek heen terwijl ze in volle galop naar de uitgang reden.

'Jullie was fantastische!' Nienke en Gea kwamen aangerend. Maaike lacht en laat zich uit het zadel glijden.' Als jij nu niet aangenomen wordt' zegt Nienke terwijl ze Maaike een knuffel geeft.

' Nou, de andere waren ook goed hoor' zei Maaike toen haar vriendin uitgeknuffelt was.' Bovendien is er maar plek voor tien'.' Nou, niet zo negatief doen hoor' zei Gea.

' Jullie moeten gewoon uitgekozen worden. Punt uit!'. En daar was iedereen het mee eens.

Het jurylid die de uitslag bekent gaat maken, is Tom de Wit. Hij is trainer van het Talententeam.

Bij elke naam die hij noemde krijgt Maaike een steek in haar maag. Hij had er al acht genoemd en nog twee ruiters mochten.

' Het meisje met de zeer mooie rit....Rosa!' riep hij. Maaike keek naar Rosa die enthousiast begon te juichen.' En dan is er nu nog een.... En dat is......Maaike!'. Maaike sprong op en knuffelde Nienke.

Het was haar gelukt!. Maar van de jaloerse blik van Rosa, kreeg ze een naar gevoel...

Wordt vervolgd....

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu