Keuze 2 - Alles weer normaal?

343 36 3
                                    


Nog wat geschrokken van de ontdekking die Maaike heeft ontdekt, loopt ze  de stal van Rosa uit. Ze gooit de doek in de dichtstbijzijnde prullenbak en beent naar buiten. Het begint al schemerig te worden en de meeste ruiters zijn naar huis.

Maaike zoekt Merel maar die is nergens meer te vinden. Ze zal wel naar huis zijn concludeert Maaike.

Ze loopt teleurgesteld weer naar binnen. Maaike wil nog even naar de stal van Starbucks toe lopen voor ze naar huis fietst.

Tot haar verbazing hoort ze geluid bij de stal van Laura's pony.

Maaike loopt erheen.' Hoi Laura' zegt ze.

Het meisje kijkt verrast op.' Hey, Maaike' antwoord ze. Laura loopt de stal uit en doet de deur gelijk achter zich dicht.' Ik had jou hier niet meer verwacht' zegt Maaike. Laura lacht.

' Ja, ik wilde Thunderstorm nog even gedag zeggen voor ik naar huis ga' zegt Laura terwijl ze even een snelle blik achter zich werpt, naar haar schimmel die rustig zijn avondeten eet. Maaike knikt.

' Nou, dan ga ik maar' zegt het meisje en ze beent de stal uit. Maaike aait Starbucks nog even en gaat dan ook naar huis. Ze moest tenslotte morgen weer vroeg op!

De volgende dagen verlopen rustig. Maaike let extra goed op, maar er gebeurt niks verdachts meer en de saboteur lijkt Rosa ook met rust te laten.

Ook heeft Merel haar excuus geaccepteerd en zijn ze weer gewoon vriendinnen. Alles is weer even normaal te zijn, maar dat is maar van korte duur...

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu