'Heb je al een plan bedacht?' Merel komt na de crossles met haar pony naar de poetsplaats toe.' Welk plan?' vraagt Maaike terwijl ze de hoeven van Starbucks aan het uitkrabben is.
' Heb je nog geen plan bedacht om Rosa terug te pakken?' vraagt Merel ongelovig terwijl ze de hoofdstelriempjes losmaakt.
Maaike komt overeind en schud haar hoofd.' Nee. Ik wil me focussen op de lessen. Over twee weken is er weer een doorlating en die moet ik goed rijden' legt ze uit.' Je bent gek' concludeert Merel.
' Als ik jou was had ik die trut allang teruggepakt'.' Ik ben jouw niet' antwoord Maaike.' Bovendien weten we niet eens zeker dat Rosa die eikel in Starbucks hoef heeft gedaan'.
Merel doet bij haar pony het halster om.' 99,9 procent' antwoord ze. Maaike negeert Merel en maakt de paardenknoop los waarmee Starbucks aan het hek vast stond.
' Maaike' zegt Merel voordat Maaike Starbucks naar zijn stal lijdt.' Als jij haar niet terugpakt, dan doe ik het'. Maaike draait zich om.' Dat doe je niet. Anders wil ik niks meer met je te maken hebben'.
' Zie je wat ze doet' roept Merel.' Ze zet ons tegen elkaar op!'. De andere ruiters die bij de poetsplaats bezigzijn richten nu hun blik op de twee meisjes.' Je doet het niet' zegt Maaike en ze loopt naar de stallen toe met Starbucks.
De hele week praten Maaike en Merel niet meer tegen elkaar.' Maaike' Laura komt naar Maaike toegerend. Ze zit op het hek van de wei en kijkt naar de paarden die staan te grazen.
Maaike draait zich om naar het kleine meisje. Ze reden in dezelfde groep, maar voor de rest kende ze haar niet zo goed.' Je moet bij De Wit komen' zegt ze hijgend. Maaike haalt haar wenkbrauwen op.
' Hoezo?'. Laura haalt haar schouders op.' Ik moest je zoeken. Hij is in zijn kantoor'. Maaike springt van het hek af en rent naar de binnen manege. Ze klopt op de deur van het kantoor en daarna mag ze binnenkomen.' Maaike. Ga zitten' zegt Tom streng.
Maaike slikt en gaat op de stoel zitten voor zijn bureau. Had ze iets verkeerd gedaan?.' Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier saboteren' zegt Tom de Wit terwijl hij achter zijn bureau gaat zitten.
' Hoe bedoelt u?' vraagt Maaike. Tom de Wit zucht.' De singel van Rosa's zadel is doorgesneden waardoor ze hard gevallen is' legt hij uit.' Daar heb ik echt niks mee te maken meneer' zegt Maaike.
' Dat is merkwaardig want Rosa en Valerie beweren dat jij nogal problemen hebt met Rosa' zegt Tom de Wit.' Dat klopt. Maar ik zou zoiets nooit doen' verdedigt Maaike zich. Tom de Wit buigt zich over zijn bureau.
' Ik snap dat het moeilijk voor je is dat Rosa hier ook is, maar dit is niet de oplossing'.
' Maar ik heb dit echt niet gedaan' roept Maaike.' Ik was de hele tijd bij het weiland!'.' Je mag deze hele week alle stallen uitmesten tijdens de lessen' zegt Tom de Wit.' Je kunt gaan'. Maaike staat op en verlaat met betraande ogen het kantoor.
JE LEEST
Keuze
AventurăBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...