Keuze 1 - Hoofdstuk 9

624 49 7
                                    

Maaike loopt de zadelmaker binnen. Het zadel en hoofdstel van Luna zijn op de grond gegooid. Maaike loopt er naar toe. Er ligt een briefje bij. Maaike pakt het briefje op en leest. DIT IS PAS MIJN EERSTE. ACTIE.... Staat er op geschreven.' Ligt hier het hoofdstel van Body' Gea steekt haar hoek om de deur heen. Maaike schrikt en pakt snel het zadel en hoofdstel op en hangt het terug op zijn plaats.' Doe je een beetje voorzichtig aan?' Vraagt Gea met een blik op de spullen. Maaike knikt.' Oh ik heb hem al' Gea pakt het hoofdstel van de haak en verdwijnt weer naar de stallen. Maaike zucht en stopt het briefje in de zak van haar bodywarmer. ' weetje wat het is' zegt Maaike als ze samen met Luna langs de weg loopt. Ze heeft haar maar een halster en touw omgedaan, want het zadel is stuk en het hoofdstel ook. Luna loopt ontspannen naast haar.' Ik ben gewoon niet aardig genoeg voor iedereen. Geen wonder dat iemand me haat'. Luna briest en gooit haar hoofd omhoog. Ze is het er duidelijk niet mee eens. Zo lopen ze een tijdje zwelgend naast elkaar. Maaike slaat het bospad in. Dan komt er iemand van achter aangegaloppeert. Luna doet haar oren naar voren en Maaike draait zich om. Laura stopt penny vlak voor hun. Er komt een lading stof vrij.' Waarom rijdt je niet. Het is heerlijk weer' zegt Laura verbaasd. Luna snuffelt aan penny en ze briesen in elkaar neusgaten.' Ik kan toch niet op een kapot zadel rijden en met kapotte teugels' zegt Maaike.' Hoe komt dat' vraagt Laura. Maaike houdt haar adem in. ' Oh, ongelukje' liegt Maaike.' kom, ik help je erop' zegt Laura dan.' Ga op die boomstam daar staan en klimmen maar. mMaaike twijfelt even, maar loopt dan naar de boomstam toe. ' kom maar' Laura houdt de teugels vast en met een soepel beweging klimt Maaike op de ponyrug.' Ga je mee een rondje crossen?' Vraagt Laura. Maaike gaat wat naar achter zitten en houdt het halstertouw en de manen vast.' Ik kan dat helemaal niet'. ' Tuurlijk wel, ik heb het gister toch gezien' beweerd Laura.' Het is gewoon lol maken'. Dan spoort Laura aan en galoppeert  vooruit.' Daar gaan we dan' Maaike duwt haar hakken in de flank en galoppeert erachter aan. Ze nemen boomstammen, takken en andere natuurlijke hindernissen. Maaike vindt het helemaal te gek !

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu