Maaike slikt en kijkt naar haar telefoon. De afzender is onbekend. Maaike doet haar telefoon dan uit en bergt hem op in haar vest. Ze had zichzelf gezworen niet meer eraan te denken.' Kom op Starbucks' Ze drijft aan en galoppeerd verder. Als ze na een uurtje weer terug op het erf van de manege stapt, krijgt ze weer een sms'je. Wil je niet weten wie het heeft gedaan? staat erin.
Maaike laat Starbucks halthouden en wil net iets terugsturen, als Jochem, de nieuwe instructeur eraan komt.' Niet telefoneren in de buurt van je paarden' zegt hij terwijl hij langs Maaike naar de buitenbak toe loopt.
Maaike zucht, stopt haar telefoon weg en springt uit het zadel. Nadat ze Starbucks heeft afgezadeld en in de wei heeft gezet, haalt ze haar telefoon weer tevoorschijn. Ze gaat op het hek van de wei zitten en opent het berichtje. Moet ze wat terugsturen?
Ze twijfelt even maar typt dan: Wie ben jij? .' Maaike' Sara, een van de beginners, komt aangelopen. Maaike verzendt het berichtje snel en stopt haar telefoon weg.' Wat is er?' vraagt ze terwijl ze van het hek af springt.' Wil je helpen met Ringo te vangen?' vraagt ze.
Maaike knikt en loopt achter het meisje aan naar de paddocks. De kleine bonte shetlander kijkt schichtig op wanneer Sara het hek open maakt.' Hij laat zich niet vangen' legt Sara uit.' Ik doe het wel' zegt Maaike. Ze pakt het halster van het kleine meisje aan en loopt de paddock in.
' Wil jij wat lekkers' zegt Maaike lokkend terwijl ze een biksje uit haar zak haalt. De Shetlander kijkt op en doet zijn oren naar voren. Maaike bukt een beetje en strekt haar hand wat naar voren.
De Shetlander komt aangelopen en pakt met zijn lippen het snoepje. Maaike doet snel zijn halstertje om en klikt het touw eraan vast.
' Asjeblieft' zegt Maaike en ze overhandigd het halstertouw aan Sara.' Dankjewel!' antwoord het meisje en ze loopt huppelt met de Shetlander weg. Die avond ligt Maaike bijna te slapen, tot dat haar telefoon piept.
Maaike gaat rechtop zitten en gritst de telefoon van haar nachtkastje. Dat doet er niet toe. Ik heb een aanwijzing voor jou... je ontvangt hem morgen.. Maaike kijkt naar het berichtje. Ze zucht, legt haar telefoon weg en gaat weer in haar bed liggen. Wat zou die aanwijzing kunnen zijn??
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...