De volgende dagen krijgt Maaike geen aanwijzingen meer. Ze heeft dan ook besloten om er niet meer mee bezig te zijn. Bovendien duurde de zomervakantie nog maar een week en dan begon school weer.' Starbucks!' Maaike loopt naar het hek van het weiland toe en klikt met haar tong.
De fjord kijkt even op maar gaat snel weer verder met eten.' Starbucks!' roept Maaike nog een keer, maar geen reactie. Ze klimt over het hek heen en loopt door het gras naar haar pony toe. Dan valt haar oog op een andere pony, die vlakbij Starbucks aan het grazen was.
Die pony leek heel erg op Rosa's pony.' Infinitie?' roept Maaike verbaasd terwijl ze naar de twee pony's toe loopt. De zwarte pony kijkt verast op. Maaike fronst haar wenkbrauwen. Wat deed Rosa's pony hier? De training was pas over een week afgelopen.
Maaike loopt naar Starbucks toe en doet de fjord zijn halster om. Terwijl ze Starbucks naar het hek toe leidt, sjokt Rosa's pony rustig achter hun aan. Pas als ze uit het hek zijn, blijft Infintie staan. Ze hinnikt een keer naar Starbucks en gaat dan weer verder met grazen.
Maaike zet Starbucks vast bij de poetsplaats en haalt een rosborstel uit haar poetskist. Als ze de volgende weken weer naar school moet, heeft ze weinig tijd om Starbucks uitgebreid te borstelen, dus geeft ze Starbucks vandaag maar een extra lange poetsbeurt.
De fjord blijft ontspannen staan met zijn ogen een beetje dicht terwijl Maaike rondjes draait met de rosborstel over zijn vacht.' Hey meisje' hoort Maaike achter zich wanneer ze bezig is met de hoeven.' Kan je even helpen?'. Maaike gaat rechtop staan en draait zich om.
Jochem staat achter haar met vier plakken stro in zijn handen.' Jahoor' Maaike mikt haar hoevenkrabber in de poetskist en loopt naar Jochem toe.' Pak de twee bovenste maar. Ze mogen naar de laatste twee stallen'. Maaike knikt en neemt de twee plakken over.
Ze wegen wel iets zwaarder dan ze dacht.' Komen er nieuwe pony's' vraagt Maaike terwijl ze de binnen manege inlopen. Jochem knikt.' Een paar kinderen nemen hun eigen pony's mee naar het ponykamp'. ' Oké' antwoord Maaike.
Ze gooit een plak in de laatste stal en die daarvoor.' Weet jij eigenlijk wie er nog meer meehelpen?' vraagt Maaike terwijl ze het stro verspreidt met haar handen.' Ja, volgens mij Lisa, Naomi en Rosa' roept Jochem vanuit de andere stal. Maaike knikt. Daarom staat Rosa's paard hier!
' Maar Rosa had toch nog training?' vraagt Maaike terwijl ze een strootje uit haar haar plukt. Jochem haalt zijn schouders op.' Geen idee. Maar ze is hier al een paar dagen. Dus blijkbaar niet'. Maaike staat met een ruk op. Zou Rosa ook weggestuurd zijn?
' Ik moet even weg' zegt Maaike en ze loopt naar de kantine toe. Geen Rosa te bekennen. Alleen wat ouders die naar hun kinderen kijken.' Zoek je iets meisje?' zegt de barman, Guus. Samen met zijn vrouw Maria runnen ze sinds kort de kantine.
Zo heeft Gea minder werk te doen.' Ehm, ik zoek een meisje. Ze heeft Rosa' zegt Maaike. Guus schud zijn hoofd.' Geen idee wie je bedoelt. Ik werk hier nog niet zo lang'. Maaike zucht. Ze loopt weer naar de uitgang.' Maar' roept de barman dan.
' Ik heb wel een briefje gekregen dat ik aan Maaike moet geven. Dat ben jij toch?'. Maaike draait zich met een ruk om en loopt naar de bar toe.' Ja dat klopt'. Guus voelt in zijn zak en geeft haar een klein opgevouwen briefje.' Van wie heeft u het gekregen?
' vraagt Maaike terwijl ze het briefje bekijkt. De man haalt zijn schouders op.' Geen idee. Ik krijg hier zoveel klanten op een dag'. Maaike knikt en loopt de kantine uit. Als ze op het trapje staat maakt ze het briefje open:
Wil je weten wie ik ben? Kom dan morgen om drie uur naar het Eiken pad. Zorg dat je alleen bent...
Wordt Vervolgd...
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...