De volgende ochtend grist Maaike zodra ze wakker is haar telefoon van het nachtkastje. Maar nee, nog geen bericht.
Ze legt haar telefoon weer terug en gooit de deken van zich af. Maaike kleed zich snel om en eet even snel een broodje in de keuken. Haar ouders zijn de voorbereidingen aan het doen voor hun weekje Zeeland.
Maaike vindt het wel best dat ze een paar dagen alleen thuis is, dan kan ze lekker vaak naar Starbucks!. Bovendien is er ponykamp voor de beginners op de manege dus dan kan ze mooi helpen.
Maaike drinkt snel een glas thee leeg, pakt een appel van de fruitschaal voor Starbucks en vertrekt dan naar buiten. De zon schijnt volop en het beloofd een warme dag te worden.
Maaike fietst snel naar de manege toe. Het was nog steeds en beetje raar om op de kleine manege te zijn, vergeleken met het grote terrein van het Talententeam.
Maaike betrapte zich erop dat ze er weer aan dacht. Ze reed het erf van de manege op en parkeerde haar fiets tegen de stallen aan.' Hey Maaike' zegt Gea.' Ik wou Starbucks net voor je gaan halen'. Ze overhandigd Maaike het blauwe halster.
' Ik kan deze hele week helpen met het ponykamp' zegt Maaike terwijl ze met Gea naar het weiland loopt.' Dat is fijn' antwoord Gea.' Ik was al bang dat ik er alleen voor stond met de beginners'.
Ondertussen zijn ze bij de weilanden aangekomen. Hoewel er nog twee fjorden op de manege staan herkent Maaike Starbucks gelijk. Ze klimt over het hek heen en loopt haar pony tegemoet.' Hey, jochie' zegt Maaike terwijl ze hem omhelsd. Het halster valt uit haar handen in het gras.
' Zullen we gaan?' zegt Maaike als ze uit geknuffeld is. Ze bukt om het halster op te pakken. Dan vallen haar ogen op een klein briefje dat eraan vastgeplakt is. De eerste aanwijzing staat er met zwierige letters op..
Wordt Vervolgd....
JE LEEST
Keuze
PertualanganBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...