Keuze 2 - Weggestuurd

339 39 5
                                    

Twee weken later komt Tom de Wit bij de dressuurles kijken. Het eerste halfjaar op de Springstal zat er al bijna op en sommige ruiters beweren dat er een evaluatie aankomt.

Maaike doet extra haar best met het wijken en ook de andere ruiters sloven zich uit voor de Wit. Aan het einde van de les zadelt Maaike Starbucks af bij de poetsplaats.

Als ze het zadel over de omheining heen hangt, komt de Wit aangelopen.' Maaike, kan ik jou zo even spreken?' vraagt hij. Maaike draait zich om.' Ja is goed'. Tom de Wit knikt en beent dan weg.

' Moet je je melden bij het opperhoofd?' vraagt Rosa die haar pony aan het droogwrijven is. Ze heeft een week niet meer tegen me gepraat.

' Ja' antwoord Maaike. Ze maakt het hoofdstel los en haalt het van Starbucks hoofd af.

De fjord schud zijn hoofd heen en weer en blijft rustig staan terwijl Maaike zijn halster omdoet.' Heb je weer iemand gesaboteerd ofzo?' vraagt Rosa met een gemeen lachje.

Op dat moment komt Laura aangelopen met haar pony Thunderstorm.' Hey Maaike' zegt ze.' Breng je Starbucks ook naar de wei?'.

Maaike knikt en klikt het halstertouw vast.

' Je moet vast naar de Wit omdat je hier mag blijven' zegt Laura terwijl ze naar de wei toe loopt. Maaike zucht. 'hopelijk'.' Als er iemand is die dat verdient ben ik het wel!' roept Rosa woedend.

Zodra Starbucks met de andere pony's in de wei aan het grazen is, loopt Maaike richting het kantoor van de Wit. Vlak voordat ze naar binnen loopt haalt ze even diep adem, checkt ze of er geen mest onder haar gympen zit en dan loopt ze het kantoor binnen.

' Maaike..Maaike..Maaike..' zegt Tom de wit terwijl hij naar zijn bureau loopt en op zijn leren stoel gaat zitten.' Je bent een van de beste ruiters hier' zegt hij. Maaike glimlacht.' Maar dit kan echt niet' vervolgt hij.

Maaike's glimlach verdwijnt gelijk.' Met jou talent kan je de evaluatie makkelijk halen, waarom doe je zulke rare dingen?'.

Maaike slikt.' Waar heeft u het over?'.' Dit' Tom de Wit haalt een foto uit zijn bureaula en legt hem op zijn eikenhouten bureau. Maaike kijkt ernaar. Dit was een paar dagen geleden, toen ze die vieze doek in Rosa's stal had ontdekt.

' Dit zijn genoeg dingen om je van de opleiding af te sturen, begrijp je dat?'.' Maar dit was ik niet' verdedigd Maaike zichzelf.

' Ik vond doek in Rosa's stal. Iemand anders heeft het gedaan!'. Ze voelt tranen in haar ogen prikken.' Sorry Maaike. Je geeft me geen andere keus' zegt Tom de Wit.' Vanaf nu ben je van de opleiding verwijderd. Het spijt me'.

Maaike loopt het kantoor uit. Tranen stromen over haar wangen terwijl ze naar buiten loopt. Andere ruiters kijken verbaasd naar haar, maar dat kan haar nu niks schelen.

Ze loopt naar de wei toe en klimt over het hek heen. Ze rent naar Starbucks toe en knuffelt de Fjord. Waarom zou iemand haar dit aan willen doen?

De volgende ochtend komt Gea haar halen met de trailer.

Maaike leidt Starbucks verdrietig de trailer in terwijl Gea haar tassen in de auto doet. Maaike kijkt nog een keer om en stapt dan de auto in.

De rest van de week probeert ze het allemaal te vergeten door met vriendinnen af te spreken en lange buitenritten te maken op Starbucks.

Als ze twee weken later op Starbucks door de bossen rijdt, krijgt ze een sms'je. Ik weet wie het heeft gedaan.. staat erin.


                                Wordt Vervolgd...

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu