Keuze 1 - Hoofdstuk 4

754 55 3
                                    

Maaike kan die avond maar niet in slaap komen. Ze voelt gewoon dat er wat gaat gebeuren. Als ze Starbucks maar niet kwijt raakt.... Als Maaike na school naar de manege fietst, is de stal van Starbucks leeg. Maaike loopt naar de buitenbak. Rosa draaft op Starbucks. Er staan twee ouders naast en Gea. Maaike krijgt een naar gevoel. Ze loopt zo rustig mogelijk naar het hek toe. Ze zwaait naar Rosa, maar die negeert haar.'Ik denk dat dit hem wel wordt' zegt de man. Maaike kijkt naar hem. Het is de vader van Rosa.'Hij is goed in vorm' zegt de vrouw. Rosa stopt ruw voor het hek.'Ik wil Starbucks kopen pappa' zegt ze. Maaike krijgt tranen in haar ogen.'Maar ik ben ook verzorgster' zegt Maaike dan. De mensen draaien zich om naar haar en Rosa kijkt haar met een vuile blik aan.'Ik ga starbucks kopen' zegt Rosa. Maaike schrikt.'Hoeveel moet ik daarvoor betalen' vraagt de man aan Gea. Gea kijkt naar Maaike.'Zei is ook verzorgster, dus u kunt haar niet meteen kopen zonder overleg'. Rosa's ogen schieten vuur.'Ik wil hem kopen. Ik wil hem!' schreeuwt ze.'Rustig maar Roosje' zegt haar vader. Hij wend zijn aandacht weer naar Gea.'Ik betaal er alles voor'. Maaike bijt op haar lip. Dan wordt het haar allemaal te veel. Ze rent weg. Weg van de manege. Weg van de stomme Rosa. Bij de weilanden blijft Maaike hijgend staan. Ze denkt dat het een droom is. Maar de volgende dag blijkt dat al snel niet zo te zijn...

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu