Keuze 3 - Ziek?

127 15 0
                                    


Het was ondertussen twee weken verder. Maaike had niks meer vernomen dan die Layla en besloot zich er niet meer druk om te maken. Het was vast een flauwe grap.' Is het nog steeds niet weg?' Sanne wees naar het been van Starbucks. Maaike draaide de kraan dicht en rolde de tuinslang op.' Het is nu al twee weken en de wond is nog steeds niet genezen'.' Misschien moest je Tamara er even naar laten kijken' stelde Sanne voor.' Ik haal haar wel even'. 

Ook Tamara kwam tot de conclusie dat er iets niet helemaal klopte.' Heb je het spul erop gesmeerd?' vroeg ze terwijl ze het been goed bekeek. Maaike knikte.' Het wil gewoon niet helen'. Tamara stond op en keek bedenkelijk naar Starbucks. Ze voelde bij zijn buik en rug.' Eet hij de laatste tijd minder?'. Maaike knikte.' En hij lijkt minder energie te hebben. Laatst was hij na een paar rondjes galop al helemaal moe'. 

Tamara knikte terwijl ze de fjord verder bekeek.' Hou het even in de gaten. Zodra je iets opmerkelijks ziet of voelt, moet je dan even melden. Dan bel ik Eva'. Maaike knikte. Ze aaide Starbucks op zijn vacht.' Denk je dat er iets mis is?' vroeg ze aan Sanne. Het meisje haalde haar schouders op.' Misschien zit hij niet zo lekker in zijn vel'. Maaike zuchtte. Starbucks was alles voor haar. Ze kon hem niet kwijtraken. Nooit. 

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu