Keuze 1 - Hoofdstuk 15

573 45 4
                                    

Maaike voelt dat Starbucks zich afzet. Ze houdt zich stevig vast. Mark kijkt naar hun. Zoveel vertrouwen in een pony, heeft hij nog nooit gezien. Dan zet Starbucks zijn voorbeenen weer op en het gras. Maaike doet haar ogen open en kijkt naar achter. Ze heeft het gewoon gehaalt!

Mark staat met open mond te kijken.' Is er wat' zegt Maaike lachend.' Nee hoor. Kom, ga mee naar de manege van mijn ouders' Mark drijft zijn pony aan en ze draven verder.

' hallo, ik ben Maaike' zegt Maaike als ze de woonkamer binnenloopt. De moeder van Mark geeft haar een hand. Ik ben elise'. ' er komt maar geen eind aan hè' de vader van Mark, komt de boerderij in gelopen.' Oh, hallo' zegt hij zodra hij Maaike ziet.' Dit is Maaike' stelt Mark voor.' Hallo, ik ben Paul' hij geeft Maaike een hand.' Kom, ik lijdt je even rond' Zegt Mark. Maaike volgt hem naar het erf.' Hier staan alle paarden' Mark loopt een groot gebouw binnen, waar de stallen zijn.' Ze zijn echt mooi' Maaike bekijkt de paarden .' Ja, dit zijn alle showjump paarden' zegt Mark trots. Maaike aait wT paarden over hun zachte neus.' Kom' Mark neemt haar mee naar buiten, waar een grote buitenbak is. Er staat een heel parcours op gesteld.' Dat is Fleur' zegt Mark terwijl hij tegen het hek aan leunt. Maaike kijkt naar het meisje dat galoppeert op een wit paard. Ze neemt een hoge steilsprong.' Is ze aardig' vraagt Maaike terwijl ze naar het meisje kijkt. Ze ziet er verwaand uit en kijkt haar niet aan.' Ja, ze is echt super lief' antwoord Mark.' Ze is mijn grote vriendin'. Maaike krijgt een steek in haar buik. Wat moet Mark nou met zo'n kwal.' Ik rijdt niet heel vaak op haar. Ze is een echte kampioen' gaat Mark verder. Maaike zucht opgelucht. Hij had het over het paard. Na een rondleiding langs de spuitplaatsen, de binnenbak en de zadelkamer, gaan ze in het gras zitten. Starbucks graast met de haflinger van Mark tussen hen in.' Wat was er eigenlijk met je vader' vraagt Maaike terwijl ze wat aan het gras plukt. Haar bruine haar valt over haar ogen heen.' Hij is de laatste tijd wat gefrustreerd. Hij zit op een lastige zaak' antwoord Mark. Hij kijkt Maaike aan met zijn mooie, blauwe ogen. Maaike lacht naar hem.' Kom je morgen eigenlijk kijken, ik train voor een sprintwedstrijd' zegt Mark terwijl hij opstaat en het gras van zijn paardrijbroek af veegt. Maaike staat op.' Ja, leuk' antwoord ze. Starbucks duwt dan met zijn neus tegen Maaike aan. Ze valt tegen Mark op. Hun gezichten zijn dicht tegen elkaar aan.' Ik moet maar eens gaan' Maaike loopt naar Starbucks toe, en doet zijn halstertouw vast.' Tot morgen hopelijk' zegt Mark terwijl hij het hek open maakt. Maaike knikt en lijdt Starbucks eruit.' Ik geef je wel een voetje' Mark loopt zonder het hek dicht te doen, naar Maaike toe en tilt haar been op. ' pas op' Maaike lacht en land net op de rug van Starbucks.' Tot morgen' Mark kijkt haar aan. Maaike knikt en geeft Starbucks de sporen. De hele terugweg denkt ze aan Mark. Hij is zo lief, leuk en knap!

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu