De volgende paar dagen blijft Maaike maar op Luna rijden, al voelt het niet goed.'Maaike' Gea loopt naar de stallen toe. Maaike was Luna aan het knuffelen.'Ik heb en voorstel' begint Gea. Maaike draait zich naar gea om.'Luna is een manegepony, maar ik heb weinig ruiters die op haar kunnen rijden. Daarom mag jij haar als verzorgpony hebben'. Maaike kijkt Gea sprakenloos aan. Ze weet niet wat ze moet zeggen.'Je mag er gerust over na denken hoor' voegt Gea eraan toe. Luna duwt haar neus tegen maaike's schouder aan. Alsof ze wil zeggen Dit moet je doen!. 'Ik ehmmm...Ik doe het' krijgt Maaike er amper uit.'Mooizo' Gea loopt weer terug. Luna hinnekt opgewekt. De volgende paar dagen komt maaike elke dag uit school naar de manege. Ze verzorgt luna eerst en dan gaat ze lekker rijden. Maaike ontdekt dat luna een leergioerige pony is en ze meer dingen kan doen dan bij Starbucks. Rosa heeft ze al dagen niet meer gezien. 'Deur vrij!' Maaike loopt met luna de binnenbak in. Er rijdt een ander meisje op een mooie schimmel over de hoefslag.'Jij bent toch maaike' zegt ze. Maaike knikt en loopt naar eht midden toe. Het meisje laat haar pony naar Luna stilstaan.'Ik ben Laura' zegt ze. 'Ik ben maaike' zeg Maiake. Ze maakt de singel vas en klimt in het zadel.'Heb jij een eigen pony?' vraagt Maaike terwijl ze naar de hoefslag toe stappen.'Ja, dit is penny. Mijn moeder is gea' zegt Laura. Maaike kijkt naar haar. Ze heeft bruin haar, groene ogen en een vriendelijk gezicht.'Ik ga weer even verder' laura drijft Penny aan en draaft voor maaike over de hoefslag. Maaike gaat na een paar rondjes ook al snel over naar draf. Na een half uurtje gaat laura de bak uit.'Tot snel' zegt ze. Maaike kijkt haar na. Het zou best een vriendin voor haart zijn. Na een paar rondjes galop is Luna ook moe. Maaike stijgt af en spuit haar droog bij de spuitplaats. Als ze zich omdraait staat ze oog in oog met Rosa.......
Dit was best een lange update. Hopelijk vonden julie het leuk.
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...