' Ik ga die trut eens even vertellen dat ze hier niet hoeft terug te komen' roept Nienke verontwaardigd en ze maak aanstalten om achter de auto aan de gaan.' Nee, niet doen' Maaike houdt haar vriendin tegen.' Volgens Gea heeft ze spijt. En bovendien zijn we nu twee jaar verder. Misschien is ze wel veranderd'.
' Denk jij serieus dat zíj is veranderd?' zegt Nienke lachend. Maaike haalt haar schouders op en springt van het hek af.' Volgens Gea wel'. Nienke schud haar hoofd.
' Pas maar op voor dat mens' waarschuwt ze. Maaike slaat lachend een arm om haar vriendin heen.' Jaja. Kom we gaan Summer Dance afzadelen'. Lachend en kletsend lopen ze terug naar de stallen toe. Niet wetend wat er zich deze zomer zal afspelen...
De volgende ochtend was Maaike al vroeg op de manege. Vandaag kwamen de scouts voor het Talententeam kijken. Maaike haalde Starbucks snel uit zijn stak en zette hem vast aan het hek van de poetsplaats.
Er stonden nog twee andere meisjes die ook bezig waren met hun paarden op te zadelen voor straks. Maaike zette haar poetskist neer en ging snel aan de slag. Er was immers geen tijd te verliezen!
' Mag ik deze even lenen?' hoorde Maaike een bekende stem vragen. Ze draaide zich met een ruk om. Daar stond ze. Rosa. Met een rosborstel in haar hand.' Tuurlijk' andwoord Maaike. 'Dankjewel. Ik zie je straks vast in de bak' zei Rosa overdreven aardig en ze verdween tussen de andere paarden. Maaike keek haar na. Kan iemand zo erg veranderen in twee jaar?
Maaike stond met open mond te kijken naar Rosa. Ze reed het parcours perfect met haar nieuwe paard Infinitie. Zelfs de brede oxer sprong ze met gemak.' Succes hè' zei Rosa zodra ze de binnenbak uitstapte. Maaike knikte.
Ze doet haar voet in de beugels en ze zat in het zadel.' We kunnen dit' fluisterde ze naar Starbucks. De fjord deed zijn oren naar voren. Maaike rechtte haar rug, nam een diepe adem en draafde toen de bak in...
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...