Keuze 1 - Hoofdstuk 12

573 47 9
                                    


Maaike legt het hele verhaal uit aan haar oma. Over Rosa dat ze zo stom deed en Starbucks heeft gekocht, over Luna waar Maaike nu op rijdt. Haar oma luisterd steeds aandachtig en londerbreekt haar niet.'Weg rennen van je problemen lost niks op' zegt haar oma tenslotte. Maaike kijkt naar haar kopje thee. Ze heeft wel gelijk...

De volgende ochtend wordt Maaike wakker in het kleine logeerkamertje in haar oma's huis. Maaike kleed zich snel aan en loopt naar de woonkamer. Haar oma zit aan een kopje thee en leest de krant.'Goeie morgen kind, lekker geslapen?'.'Ja, ik ga zo even een ritje maken met Starbucks' Maaike smeert snel een boterham en eet die op.'Ik ga straks nog even naar de bakker toe' antwoord haar oma. Maaike pakt een appel en haar cap en loopt naar de ponyweide. Aldo en Starbucks staan bij het hek te wachten.'Goeie morgen jongens' Maaike aait ze en doet Starbucks zijn hoofdstel om.'Hij komt straks weer terug' Maaike lijdt Starbuks de wei uit en maakt het hek dicht. Aldo briest en buigt dan naar het gras toe. Maaike haalt snel een borstel die bij de wei lag over Starbucks vacht en doet haar cap op. Ze pakt een opstapje en klimt op de rug. Heerlijk, zo zonder zadel. Het is lekker warm in het bos.'laten we gaan crossen' Maaike klikt met haar tong en galoppeert over het zandpad heen. Starbucks rustige galop voelt weer vertrouwt. Maaike springt met Starbucks over wat omgevallen boomstammen, stapt door water heen en geniet van het weer. Dan krijgt ze een smsje.'Oh' Maaike laat Starbucks midden op het paardenpad stoppen, er rijdt zo vroeg toch nog geen ruiter. ik weet dat jij het was. Je hebt Starbucks gewoon gestolen bitch! het is van Rosa. Maaike klikt het snel weg en doet haar telefoon terug in haar broekzak.'wat moeten we nou doen' Maaike buigt naar voren en kriebelt Starbucks bij zijn schoft. De fjord briest.'Laten we het leukste er maar van maken' zegt Maaike. Het lijkt alsof Starbucks haar gedachte leest. De fjord galoppeert verder.

'Ik heb slecht nieuws' zegt Maaike's oma als Maaike weer terug is. Maaike springt van de warme ponyrug af en lijdt Starbucks naar de wei.'Toen ik bij de bakker was.....

Hoe gaat dit aflopen? wat is er aan de hand?

Sorry dat ik een tijdje niet gescherven heb, heb het nog al druk met school en paardrijden. Over een paar weken heb ik mijn springwedstrijd!. Als je tips of opmerkingen hebt over mijn verhaal, zeg het dan A.U.B.

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu