Maaike draait haar hoofd een beetje schuin. Hoe moet je nou eigenlijk zoenen?. Ze tuut haar lippen een beetje en sluit haar ogen. Ze beeld zich in dat Mark voor haar staat. Dan voelt ze een dikke paardentong op haar mond.' Ieuw, Starbucks ' Maaike doet hanigen weer open en veegt haar mond aan het paardrijvest af. Heeft ze eigenlijk wel de goeie kleren aan?. Starbucks draaft voor Maaike uit, naar het hek toe.' Ja, we gaan' Maaike rent achter hem aan en neemt hem mee het hek uit.' Ik ben even weg' roept Maaike even later. Ze heeft Starbucks manen bij geknipt en de staart mooi gekamt.' Is goed' roept haar oma terug. Maaike klimt met een simpele beweging op de ponyrug en stapt naar het pad toe. Ze weet nu waar de manege is. Helemaal recht door en dan de weg op. Maaike kan maar niet rustig blijven de hoe weg. Er spoken honderden dingen in haar hoofd. Wanneer moet ze Starbucks terug brengen naar die vreselijke Rosa? Zou Mark haar wel aardig vinden? Wat zou de politie zeggen? Dan gaat Starbucks zelf over in een drafje. Hij doet zijn oren naar voren en draaft vrolijk door.' Mark is bij de buitenbak' zegt Elisa zodra Maaike op het erf aankomt. Maaike klimt van de rug van Starbucks en neemt hem mee naar de buitenbak. Mark galoppeert op een mooie licht bruin paard met zwarte manen en sokjes.' Vaart maken!' Roept de instructeurice. Mark geeft het paard wat beenhulpen. Ze galopperen naar de oxer toe. Maaike zou daar nooit overheen komen met Starbucks.' Oh, hoi Maaike' Mark stopt na het springen bij het hek. ' hoi' antwoord Maaike zo rustig mogelijk.' Zet Starbucks maar in het weiland, ik kom er zo aan' zegt Mark. Maaike loopt met Starbucks naar het weiland en laat hem los,p. Hij gaat dicht bij de haflinger van Mark staan. Ze kriebelen elkaar. Maaike loopt naar de kantine toe. Mark zit op de bank naast de instructrice. Maaike gaat op de stoel zitten.' Zullen we zo anders een rit gaan maken?' Stelt Mark voor aan Maaike. Maaike knikt.' En ik dan!' Roept de instructrice.' Kom' Mark negeert haar en neemt Maaike mee naar het erf.' Je mag wel op Roxy' Zegt Mark. Bij de poetsplaats staan al twee paarden klaar.' Kom' Mark klimt in het zadel. Maaike klimt in het zadel van de zwarte merrie, die Roxy heet. Ze stappen een tijdje zwelgend naast elkaar. Dan buigt Mark naar Maaike toe.' Kom, we gaan even rijden' Maaike drijft snel aan met haar kuiten. Roxy schiet in galop weg. Mark lacht en galoppeert er achteraan. Maaike galoppeert op een omgevallen boom af. Ze doet de teugels naar voren, zodat Roxy de ruimte heeft. De merrie briest en maakt een fijne sprong over de boom heen. Maaike laat zich weer rustig in het zadel zakken. Het is een tijdje geleden dat ze in een zadel heeft gezeten. Na een lange bosrit komen ze weer terug het erf op. Ze zadelen ze paarden af en gaan op het hek van de buitenbak zitten.' Je bent echt anders' zegt Mark. Maaike draait zich naar hem om.' Hoebedoel je?'.' Nou, niet zo als alle anders meisjes hier' zegt Mark terwijl hij naar de ruiter kijkt die in de bak rijdt. Maaike zucht diep. Dan buigt ze haar hoofd naar hem toe en kust Mark.
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...