Keuze 2 - Ongelukkig

365 40 3
                                    

Maaike loopt naar buiten toe. Merel is de poetsplaats aan het vegen.' Ben je helemaal gek geworden!' roept Maaike naar haar vriendin. Merel stopt met bezemen en kijkt Maaike verbaasd aan.' Waar heb jij het over?'.

' Ik had je nog zo gezegd dat ik het niet wou!' raast Maaike door.' Wat bezielde je!'. Merel loopt naar Maaike toe.' Ik weet niet waar je het over hebt' schreeuwt ze. Maaike lacht.' En nog liegen ook!'.

' Ik ben helemaal klaar met jouw!' Merel pakt de bezem.' Ik heb niks gedaan!'. Met grote passen loopt ze de binnen manege in. Maaike blijft alleen achter.

De volgende dagen voelt Maaike zich alleen. Iedereen heeft medelijden met Rosa en negeert haar en zelfs Merel doet alsof ze niet bestaat.

' Hoi, Maaike' Valerie komt naar de stallen toegelopen. Maaike is bezig met haar straf van de Wit. Gelukkig is ze bezig met de laatste stal.' Heb jij Rosa gezien?' vraagt ze.

Maaike schud haar hoofd terwijl ze een berg vies stro in de mesthoop kiepert.' Ze is vast rijden'. Valerie knikt.' Dan moet ik haar zeker weer helpen' zegt ze overdreven.' Ik snap echt niet dat Rosa hier mag rijden. Ze kan echt niet goed springen'.

Maaike negeert haar en zet de riek tegen de stal muur aan.' Jij kan anders ook wel wat tips van mij gebruiken' zegt Valerie en met opgeheven hoofd beent ze weg. Maaike kijkt haar na. Wat een trut!

Als Maaike de kruiwagen naar buiten duwt, komt ze Laura tegen.' Ik geloof je hoor' zegt ze. Maaike glimlacht.' Dankje'. Laura glimlacht terug en loopt dan weer naar binnen. Maaike loopt verder over het erf naar de mesthoop.

Ze leegt de kruiwagen snel en loopt dan naar de wei toe om Starbucks binnen te halen.' Jij wilt tenminste nog wel bij me zijn' zegt Maaike als Starbucks naar haar toe komt draven.

Ze aait haar fjord over zijn hoofd en geeft een kusje op zijn neus.' Kom je?'. Ze lijdt hem naar binnen. Als ze langs de stal van Rosa's paard loopt, ziet ze iets in de voerbak liggen. Het lijkt op een lap stof.

Maaike zet Starbucks snel in zijn eigen stal en loopt weer terug naar de stal van Rosa.

Ze doet de staldeur open en pakt de doek uit het verse hooi. Ze knijpt meteen haar neus dicht voor de stank. Dan wordt het duidelijk. Iemand probeert Rosa ook te saboteren! Maar terwijl ze de doek vastheeft, neemt iemand stiekem een foto van haar...

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu