' Tot volgende week!' De bel zoemde door het lokaal. Maaike stond op en liep samen met haar vriendinnen het klaslokaal uit.' Ga je zo mee naar Sandra's huis?' vroeg Femke. Maaike schudde haar hoofd.' Ze moet natuurlijk naar Starbucks' grapte Sandra. Maaike knikte.' Ik zie jullie morgen!'.
Maaike kon niet wachten tot ze Starbucks weer kon zien. Sinds ze haar diploma had gehaald en nu een opleiding deed, had ze minder tijd gehad om Starbucks te zien. Daarom had Maaike besloten om Starbucks af en toe in de lessen te laten lopen. De fjord was een ideale pony voor beginners. Maaike voelde zich ook een beetje schuldig dat ze zo weinig tijd voor haar paard had.
Maar ze wist een ding zeker: Starbucks hoorde bij haar. Ze zou hem never nooit verkopen.
' Je pony doet het goed hoor!' Barbara stond achter de bar. Maaike glimlachte. Ze had Starbucks op een nieuwe stal gezet die dichter bij haar opleiding was. Zo had ze meer tijd om bij Starbucks te zijn. Maaike ging bij een tafeltje aan het raam zitten.
Ze zag hoe Starbucks in een rijtje door de grote binnenbak draafde.' Rijdt hij niet meer voorop?' merkte Maaike op. Normaal reed Starbucks altijd vooraan. Barbara schudde haar hoofd.' Volgens Eva was Starbucks te laatste tijd wat slomer'. Maaike keek bedenkelijk.
Starbucks was ook wat minder aan het eten de laatste tijd. Hij was de jongste natuurlijk niet meer.' Maar he, dit stelt natuurlijk niks voor vergeleken met jouw rijstijl' zei Barbara.' Dan zou ik ook gaan suffen'. Maaike glimlachte, maar was er nog steeds niet erg gerust op. Haar grootste angst was om Starbucks te verliezen.
Nadat de les was afgelopen, liep Maaike naar de stallen toe. De meeste beginners zadelde niet af. Hun ouders kwamen hun meestal al gelijk ophalen dus hadden ze daar geen tijd voor.
Toen Maaike bij de stal van Starbucks aan kwam, zag ze een vreemd meisje bij de stal staan. Ze stond met haar rug naar Maaike toe, dus ze kon haar gezicht niet zien. Maar Maaike was er vrij zeker van dat het meisje hier niet hoorde. Ze droeg gewone kleren en had geen broertje of zusje bij zich. Maaike kreeg een raar gevoel in haar buik. Alsof er iets stond te gebeuren. Iets vreselijks.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...