Voordat je begint met lezen, hou er rekening mee dat ik Keuze heb geschreven toen ik in de brugklas zat. Er zullen dus ongetwijfeld spelfouten inzitten.
Kom op Starbucks' Maaike drijft met haar benen aan en stuurt de fjord naar de hoefslag. Ze neemt de teugels op maat en laat hem lekker doordraven.'Let goed op de hoeken, laat hem niet afsnijden' roept Esther. Maaike laat Starbucks een volte van tien meter maken. De fjord buigt zijn hoofd een beetje en maakt een perfecte volte. Ze stuurt hem weer naar de hoefslag en verandert van hand. Esther staat met open mond te kijken. Maaike gaat in een hoek doorzitten en Starbucks springt aan in galop. Na een paar rondjes neemt Maaike hem weer terug naar stap.'Julie zijn echt vooruit gegaag' zegt Esther bewonderend. Maaike klopt Starbucks trots op zijn hals.'Over twee weken organiseer ik hier op de ponyclub een dressuurproef, ik denk dat jullie het niveau wel aankunnen'. Maaike straalt helemaal.' Laat maar weten als je mee wilt doen' Esther draait zich om en loopt terug naar de stallen. Maaike buigt naar voren in het zadel.'Wat denk je ervan?'. Starbucks briest opgelaten. Maaike lacht en geeft hem lange teugel.
'Hoe ging de les?' Rosa staat bij de stallen te wachten.'Goed' antwoord Maaike. 'Ik mag van Esther meedoen aan de dressuurproef over twee weken'. Meteen vernadert het gezicht van Rosa.'Maar dat zien we nog wel' zegt ze bod. Maaike negeert haar en maakt het hoofdstel los. 'Trouwens, ik wil morgen graag rijden' gaat Rosa verder. Maaike hangt het bitloze hoofdstel over haar schouder en doet Starbucks een halster om. 'Ik was morgen toch aan de beurt?' zegt ze. Rosa kijkt haar vel aan.'Ik was twee dagen ziek, dus ik heb er recht op!' valt ze uit. Maaike wendt haar gezicht naar Starbucks toe en lijdt hem zijn stal in. Het is even stil. Dan hoort Maaike dat Rosa boos wegloopt. Ze zucht, aait Starbucks over zijn hals en loopt de stal uit. Waarom doet Rosa de laatste tijd zo gemeen tegen haar?
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...