Maaike bekeek angstig de foto's die verspreid lagen in het stro. Foto's van haar en Rosa ruziënd. Ze weet nog precies waarover die ruzie ging. Het was na de les. Ze mocht van Esther meedoen aan een dressuurproef en toen ze Rosa het nieuws vertelde, werd ze boos omdat ze de volgende dag wilde rijden.Maaike bekeek de volgende foto. Ze kwam toen terug van de buitenrit en Rosa stond haar boos op de wachten.
Maaike keek verder. Foto's van haar bij haar oma. Foto's van het Talententeam. Krantenknipsels over het Talententeam. En zelfs foto's van Starbucks hier. Die ene was van een paar dagen geleden. Maaike werd misselijk.
Die Layla had haar sinds ze twaalf was lopen bespieden. Maaike was boos, maar tegelijkertijd ook bang. Layla wist alles van haar en Maaike wist niks van haar. Maaike keek nog eens naar de foto's. Het waren vooral foto's van Starbucks. Of van gebeurtenissen die met Starbucks te maken hadden.
Het ging dus niet om haar. Anders zaten er vast foto's bij zonder Starbucks en/of Rosa. Maar Maaike wist niet of dit nou een geruststellende gedachte was. Het was duidelijk dat Layla iets van plan was. Maar wat wilde ze met Starbucks?
' De les gaat zo beginnen!' Maaike schrok van de harde stem. Snel pakte ze alle foto's bij elkaar en stopte ze weer in de envelop.
' Zat er nog wat in?' Maaike schrok van Sanne. Ze hield de envelop onder haar jas geklampt. Maaike draaide zich om.' Er zat niks in' antwoordde ze onverschillig. Sanne keek haar aan. Maaike werd benauwd van Sannes blik.' Heb jij erin gekeken dan?' vroeg ze om zo de aandacht van haar af te leiden.
Sanne wende haar blik weer af.' Nee ik dacht al dat er niks in zat. Anders was ze vast wel terug gekomen om hem te halen'. Maaike knikte.' Ik ga naar huis'. Sanne keek haar verbaasd aan.' Starbucks staat nog buiten'. Maaike slikte. Shit! Hier had ze niet aan gedacht.
' Ik zet hem wel binnen' antwoordde Sanne. Maaike keek haar dankbaar aan. Daarna draaide ze zich om en liep snel de manege uit.
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...