De volgende dagen trekt Maaike steeds meer met Nienke op. Ze maken veel bosritten en trainen in de rijbak. Volgens Nienke heeft Maaike talent met springen, maar dat vindt ze zelf niet. 'Kom Luna' Maaike maakt de staldeur open. De merrie staat ongerust in haar stal.'We gaan maar oefenen hoor' Maaike klopt Luna geruststellend op haar hals en neemt haar mee naar de rijbak. De andere ruiters waaronder Rosa zijn al aan het draven. Gea geeft vandaag les. Tijdens het instappen is Luna zenuwachtig. Maaike probeert haar gerust te stellen, maar het helpt niet. Als ze gaan galopperen springt Luna opzij. Maaike valt het een doffe klap op de grond.'Allemaal halt houden' gea loopt rustig naar Lunna toe,'Gaat het' Nienke springt uit het zadel en loopt naar Maaike toe.'Ja' Maaike staat voorzichtig op en veegt het zand van haar paardrijbroek.Gea heeft Luna ondertussen gerust gesteld en kwam met haar aangelopen.' Je hebt dit tussen de singel laten hangen' Gea houdt een roze pen in de lucht. De andere meisjes beginnen druk te roddelen. ' Maar...die is niet van mij. Ik weet het zeker' zegt Maaike. Ze aait Luna over haar zachte neus.' Let de volgende keer maar beter op' zegt Gea streng, Maaike knikt en pakt de teugels vast.
Na de les zadelen ze de pony's af en Maaike brengt Luna naar haar stal. ' Ik heb het waarschijnlijk niet gezien' Maaike doet de staldeur dicht en gaat onder de voetbal zitten. Luna briest en begint te knabbelen op wat hooi. In de hoek ban de stal ziet Maaike dan een stukje papier liggen. Ze staat rustig op en bukt voor het papiertje. Er staat een rare R op.' Maaike kom je' Roept Nienke van de stal ernaast. ' Ja !' Maaike doet het papier snel in de zak van haar bodywarmer en loopt de stal uit. Zou dit een aanwijzing zijn?
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...