Keuze 2 - een aanwijzing

347 33 16
                                    

Maaike maakte het papiertje snel los van het halster en vouwde het open. Het meisje dat ervoor gezorgd heeft dat jij nu weg bent, heeft ook de eikel in Starbucks hoef gedaan.. Maaike staart naar het papiertje. Wat heeft ze daar nou weer aan? Maaike propt het papiertje in haar rijbroek en pakt het halster van de grond.' Kom, we hebben zo les'.

Ze doet Starbucks zijn halster om en klikt het touwtje eraan vast. De fjord sjokt rustig achter haar aan naar de binnen manege. Als Maaike even later met Starbucks naar de buitenbak loopt, denkt ze nog even aan het briefje. Wie had die eikel in Starbucks hoef gestopt?

Als ze daar achter zou komen, weet ze wie haar beschuldigd. Maaike gedachtes worden verstoord door Jochem, de nieuwe instructeur, die voor haar langs de buitenbak inloopt.' Gea is druk met de voorbereidingen voor het ponykamp vandaag, dus ik geef jullie les!' roept hij.

' We gaan zo gelijk beginnen, dus klim maar snel op jullie pony's'. Maaike loopt snel naar het midden toe met Starbucks en klimt snel in het zadel.' Hey Maaike' Nienke komt haastig de buitenbak ingelopen en laat de schimmel naast haar, Tobias, naast Starbucks halt houden.

' Ik hoorde dat je weer terug bent! super leuk. Ik begon me zo langzamerhand een beetje te vervelen'. Maaike knikt en stuurt Starbucks naar de hoefslag. Nienke klimt snel in het zadel en laat Tobias naast Starbucks stappen.' Sorry. Ik dacht alleen maar aan mezelf'.

Maaike haalde haar schouders op.' Maakt niet uit'.' Wat heb je eigenlijk gedaan waardoor je terug bent?' vraagt Nienke. Op dat moment gaat Jochem in het midden van de rijbaan staan.' Van hand veranderen van de M naar de K en aandraven!'.' Ik vertel het straks' fluistert Maaike en ze wendt af.

Als de les even later is afgelopen en de paarden op stal staan lopen Maaike en Nienke naar de kantine.' Nou vertel op' zegt Nienke terwijl ze op een stoel gaat zitten. Maaike knikt en gaat ook zitten. Ze legt het hele verhaal uit. Van de eikel in Starbucks hoef, de valse beschuldigingen en van de anonieme briefjes.' Wat erg!' zegt Nienke.' Rosa heeft dit vast gedaan!'.

Maaike schud haar hoofd.' Dit is zelfs voor Rosa te erg'.' Je moet beter kijken' zegt Nienke.' Ze is gewoon kwaad om wat er vorig jaar is gebeurt en ze wil gewoon wraak!'. Maaike kijkt door het raam. Zou Rosa dit echt allemaal hebben gedaan?....

Wordt vervolgd..

Denk jij dat Rosa hierachter zit? Laat het in de reacties achter!

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu