Keuze 3 - Layla

125 16 0
                                    


' Kan ik je helpen?'. Het meisje draaide zich om. Ze had rood lang haar en vele blauwe ogen. Ze was iets ouder dan Maaike. Hooguit achttien.' Jij bent Maaike zeker?' zei het meisje vrolijk. Maaike knikte.' Hai Layla' ze schudde Maaikes hand.' Wat is het toch een knapperd he' Layla draaide zich weer om naar de stal. Maaike was nog steeds verbaasd over de situatie. Wie was dit meisje? En wat wilde ze van haar? 

Maaike besloot rustig te blijven.' Jaa dat is hij zeker' antwoordde ze zo normaal mogelijk.' Jammer dat hij nu in beginners lessen rijdt, jullie deden het echt heel erg goed'. Maaike keek haar verbaasd aan.' Het Talententeam?' zei Layla. Maaike slikte. Hoe wist ze dit allemaal? 

' Jammer dat het uiteindelijk niks is geworden' ging Layla verder.' Starbucks is een springtalent. Zeker voor een fjord. Als dat meisje het niet verpest had, hadden jullie vast veel prijzen gewonnen'. Maaike kreeg een misselijk gevoel. Hoe wist zij van Laura? ' Wel echt bijzonder dat Rosa de uitgerekende persoon was om jou te helpen. Ondanks wat jullie allemaal hebben door gemaakt'. 

Maaike werd zenuwachtig. Hoe wist ze dit? Maaike weet zeker dat ze haar nooit eerder had gezien. Niet bij het Talententeam en zeker niet op haar vorige manege. Zo'n meisje had ze wel herkend. Haar rode haren waren onmisbaar. 

Layla leek het grappig te vinden dat Maaike zich niks kon herinneren.' Ik leg het later wel uit' antwoordde ze luchtig. Maar voor Maaike was het helemaal niet luchtig. Iemand wist de afgelopen vier jaar van haar leven uit haar hoofd. Dit was ziek. 

' Ga jij eerst maar voor Starbucks zorgen. Ik kom je later wel weer tegen' het meisje liep weg. Maaike was nog steeds verward door de hele situatie. Ze rende achter het meisje aan, maar ze was nergens meer te bekennen. 

' Het jij iemand gezien?' vroeg ze aan Sanne. Sanne had een prachtige schimmel die naast Starbucks stond. Ze was de enige die Maaike een beetje kende. Sanne zette de kruiwagen neer.' Wie zoek je?'.' Laat maar' antwoordde Maaike.' Oké' Sanne tilde de kruiwagen weer op en liep verder. Maaike bleef verward achter. Wat wilde dit meisje? 

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu