'Bemoei je er niet mee' snauwt Maaike. Ze drijft aan en draaft verder. Mark geeft niet op en gaat voor haar staan.'Geef je om Starbucks of niet' zegt Mark.'Natuurlijk geef ik om hem' roept Maaike.'Nou dan, je laat hem toch niet stikken. Je moet vechten voor Starbucks!' roept Mark.'wat weet jij daar van' roept Maaike.'Meer dan je denkt !. Maar als jij niet wil vechten voor Starbucks zoek je het zelf maar lekker uit!' Mark draait zijn paard om.Maaike's tranen vallen op de huid van Starbucks.' Wacht'. 'Wat' roept Mark.'Wat is je plan' Maaike veegt haar tranen weg. Mark grinnekt.'Jij ben echt raar'. 'Vertel nou' drinkt Maaike aan. 'We moeten bewijzen dat die Rosa Starbucks mishandelt' zegt Mark.'Als jij nou Starbucks straks ongezien vastmaakt bij zijn stal, ga ik filmen'. Maaike lacht.'Het is een super plan!'.'Weet ik toch' zegt Mark. Eigenlijk is hij best zenuwachtig.'Kom, waar wachten we op' Maaike drijft aan en galopppeert verder.
bij de oprijlaan nemen Mark en Maaike het plan nog even door.'Ik maak Danone hier vast' Mark springt behendig uit het zadel en knoopt de teugels vast aan het hek. Maaike haalt diep adem.'Daar gaan we'. Ze neem Starbucks mee naar de stalling. Maaike kijkt snel of er nog niemand is. Dan buikt ze langs de ingang van de kantine en loopt naar Starbucks stal.'Ik ben zo terug' Maaike zet hem vast en geen hem een kus op zijn warme vacht.Dan hoort ze voetstappen. Maaike haast zich achter de berg hooi, waar Mark zit.'Heb je het in beeld' fluistert Maaike. Mark knikt en zet zijn camera op het hooi. Er komt minutenlang niemand binnen. Na een half uur krijgt Maaike er genoeg van.'Dit heeft geen zin' zegt ze hopeloos.'Kom'. Als Maaike opstaat trekt Mark haar terug.'Wat doe je'roept Maaike. Mark legt zijn hand op Maaike's mond en wijst. Rosa loopt de stalling in. Maaike balt haar vuisten. Rosa kijkt verbaasd naar Starbucks. Ze kijkt schuw om zich heen. Maaike en Mark bukken. Dan loopt ze naar Starbucks toe. Ze kijkt nog eens om zich heen en pakt dan haar zweep.'Die trut' Maaike heeft de nijging om op de staan en die zweep uit haar handen te trekken.'Wacht nou' Mark trekt haar terug. Rosa slaat met de zweep hard op Starbucks zijn kont. Starbucks heeft zijn oren in zijn nek en wil terug trappen, maar hij staat vast.'Dit zal je lere'n!' Rosa geeft hem een harde klap.'Blijf van hem af' Maaike springt op en rent naar Rosa toe.'ga weg !' snauwt Rosa en ze geeft nog een tik.'Blijf van hem af' Maaike duwt Rosa hard op de grond.'Ga weg trut!' Rosa krabbelt snel overeind en wil maaike aanvliegen.'Hou je handen thuis' Nienke komt aangerend. Met een snelle karate trap ligt Rosa op de grond.'Wat doe jij hier?' vraagt ze aan Maaike.'Ik leg het straks wel uit' Maaike geeft Nienke een knuffel.'Ik heb het bewijs!' Mark springt op met de camera in zijn hand.'Kom, we gaan naar Gea' Maaike maakt Starbucks los en rent met Nienke en Mark naar de buitenbak.'Gea!' roept Maaike. Gea kijkt verward om.'We hebben bewijs' roept Mark.'Rosa slaat Starbucks' zegt Nienke hijgend. Zonder wat te vragen trekt Maaike Gea mee en speelt de camera af.'Dus toch' roept Gea. Dan komt de vader van Rosa naar hun toe gelopen.....
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...