' Eet nou wat' Maaike keek verbaasd naar de inhoud die nog over was in de voerbak. Normaal had Starbucks binnen een paar minuten zijn hele voerbak leeg gegeten, maar nu lag zeker nog de helft erin.' Heb je geen honger?' Maaike aaide over het voorhoofd van de fjord. Ze zette de voerbak zuchtend weer neer. Wat was er met Starbucks aan de hand?
Maaike besloot om Starbucks even buiten te zetten. Misschien knapte hij daar wat van op. Ze duwde het hek open en maakte het halstertouw los. Langzaam draafde Starbucks de wei in, naar de andere paarden. Maaike liep ondertussen terug om de stal te gaan uitmesten.
' Je zocht toch laatst dat meisje?' Sanne kwam bij de staldeur staan. Maaike keek op.' Ik herinnerde me opeens gisteravond dat er een meisje langs me heen rende'.' Ken je haar?' vroeg Maaike.
Misschien kende Sanne haar en werd het eindelijk duidelijk wat die Layla hier kwam doen. Sanne schudde haar hoofd.' Nog nooit gezien. Maar ze liet een envelop vallen'.' Heb je dat nog?' vroeg Maaike hoopvol.
Sanne knikte. Ze haalde een enveloppe uit haar jaszak. Ik wou het gelijk in de prullenbak gooien, maar ik was het vergeten. Gisteravond kwam ik erachter dat het nog in mijn tas zat'.' Mag ik het zien?' Maaike liep naar Sanne toe.
' Doe ermee wat je wilt' antwoordde ze.' Ik ga Appel van de wei halen, moet ik Starbucks ook mee nemen?'. Maaike schudde haar hoofd terwijl ze de envelop bekeek. Op een of andere manier was ze bang om het te openen. Alsof er iets ergs in zou staan.
Maaike keek om zich heen. De gang stond vol met ruiters die wachtte tot ze de bak in konden. Maaike ging in de stal staan en schoof de deur dicht. Voorzichtig maakte ze de envelop open.
Er zaten allemaal foto's in. Maaike pakte er paar uit. Van schrik liet ze de foto's in de stro vallen.
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...