Figura seorang lelaki masuk ke dalam syarikat yang serba mewah dan terkenal.Figura itu menarik perhatian semua orang yang berada di lobby syarikat.Para wanita tersenyum dan tergedik-gedik untuk menarik perhatian lelaki itu.Lelaki itu hanya beriak biasa dan dingin.
Who that's men?
He's Tengku Rayden Rafael Bin Tengku Raziq Rafael.
Dia merupakan pemilik syarikat Rafael Holdings SDN.BHD.Syarikat yang diwarisi daripada arwah ayahnya.Oleh kerana dia anak tunggal mahu tidak mahu dia perlu mewarisi syarikat keluarga ayahnya.
"Selamat pagi,Tengku"salah seorang pekerja lelaki menunduk hormat kepadanya.
Tengku Rayden hanya mengangguk kepalanya tanpa secalit senyum.
"When Aqasha arrives tell him to come into my room,immediately!!"arah Tengku Rayden.
"Sure Tengku"akur pekerja bawahan Tengku Rayden.
Tengku Rayden mula melangkah dengan tangan yang dimasukkan dalam kocek seluar.
What the hottie hottie.Tengku Rayden yang mula rimas dengan padangan wanita-wanita yang seperti tidak pernah mendapat perhatian.
"Apa pandang-pandang pergi buat kerja sekarang!!"jerkah Tengku Rayden.
Semua pekerja yang seronok merenung dia terkejut dan beredar ke department masing-masing.
"Aku ingat nak tenung aku sampai subuh esok pagi"dengus Tengku Rayden.
Tengku Rayden berjalan menuju ke pejabatnya di tingkat 30 menggunakan lift.
"Perghh,kalau boleh tinggi lagi kau punya office Rayden oii"-rungut Tengku Rayden.
"Kira okaylah aku bagi kau guna lift dari aku suruh kau guna tangga"-sampuk author.
"Diam ahh kau,kau lah ni buat bangunan sampai 30 tingkat gila ke apa kau ni"-bidas Tengku Rayden.
"Ehh kau ni biadap kan,aku tak bagi jumpa kau punya heroin padan muka"-marah author.
"What ever"-balas Tengku Rayden.
Sampai di tingkat 30,Tengku Rayden masuk ke dalam bilik pejabatnya.
"Eisha come in"panggil Tengku Rayden melalui interkom.
"Coming Tengku"Eisha masuk ke dalam bilik bossnya.
"What's my schedule for today?"tanya Tengku Rayden.
"Baiklah Tengku harini ada appointment dengan Tan Sri untuk kali kedua dan lunch bersama Dato seperti bulan lepas"balas Eisha.
"Tengku, are you hear what I said?"soal Eisha.
"Yes,I'm"balas Tengku Rayden.
Belum sempat Tengku Rayden ingin menyuruh PA nya keluar pintu bilik pejabat dirempuh dengan kuat.
"Yes boss,kenapa panggil aku"tercunggap-cunggap Darvin bertanya.
"Tengku bodoh bukan boss"marah Tengku Rayden melalui pergerakan mulut.
Darvin menepuk dahinya "Apahal lah aku lupa patutnya time macam panggil Tegku bukan Boss,lah bonggoknya aku ni"
"Ya bossku sayang kenapa panggil saya tadi?"soal Darvin menahan malu.
"Iyelah malu kot depan perempuan kena cakap lembut semata-mata nak cover salah panggil mamat ni tadi"arghhh benci-benci Darvin di dalam hati.
Eisha sudah mengeleng-gelengkan kepalanya.
"Eisha you can go now"tegas Tengku Rayden berkata.
"Okay Tengku if there anything you want just call me"Eisha beredar dari bilik bossnya.
Setelah memastikan PAnya sudah tiada Tengku Rayden memandang tajam ke arah Davian.
Davian yang mula perasan akan pandangan tajam Tengku Rayden hanya mengedahkannya.
"Asal kau pandang aku macamtu hah?"soal Davian selamba.
"Ehh banggang,kau dah kenapa tiba-tiba panggil aku boss"geram Tengku Rayden dibuatnya.
"Saja aku panggil kau boss,asal salah ke?"Davian menjongket bahunya tanpa rasa bersalah.
Tengku Rayden yang bengang dengan Davian mengambil buku setebal 5 inci lalu dibaling ke arah Davian.
KETEPEK
Bunyi apa tu?
Bunyi itu menandakan bahawa buku setebal 5 inci selamat mendarat di dahi milik Davian.
"Sakit bodoh"marah Davian.
Tengku Rayden menjongket bahunya.
"Kau pahal panggil aku"Davian bertanya sambil mengosok dahinya yang mula kelihatan merah.
"Aku panggil kau sebab Tan Sri,harini aku ada appointment so kita boleh lancarkan mission kita. Nanti panggil tiga mangkuk tu sekali" jawab Tengku Rayden.
"Mission apa?"soal Davian blur.
"Ehh bangang kau tak ingat ke?"
"Ke kau nak aku baling lagi buku yang tebal dari tadi supaya kau ingat hah?"ugut Tengku Rayden.
"Lek-leklah bagilah aku ingat dulu"Davian memandang ke arah muka Tengku Rayden.
"Ting"secara tiba-tiba Davian menjerit.
"Kau dah kenapa terjerit-jerit"marah Tengku Rayden.
"Ouhh cakaplah pasal misison tu"Davian menganggukkan kepalanya.
"Dasar bengap"desis Tengku Rayden.
"Ehh kau ni tulah kecik-kecik orang suruh makan nasi ni kau pergi makan cili patutlah takde belas kasihan"bebel Darvian seorang-seorang.
"Apa kena mengena bangang?"marah Tengku Rayden.
"Kau tu yang bodoh sangat sebab tu tak faham"balas Davian.
Tengku Rayden mencarut Davian di dalam hati.
"Diam lah bodoh"balas Tengku Rayden sarkastik.
Tengku Rayden bangun dan keluar dari bilik pejabat.
"Baby nak gi mana tu"suara Darvian dibuat-buat lembut.
"Kalau aku sepak kau kejap lagi tak pasal-pasal mandul"Tengku Rayden menjeling Davian."
"Kalau I mandul,I ajak you kahwin dengan I kat Canada apa susah.."
"Gila.."
"I gila dekat you je..."
"Ala you ni balaslah I bukannya cakap dengan patung.."
Tengku Rayden meninggalkan Davian berseorang diri dibelakang.
"You......"jerit Davian.
Nasib baiklah dekat tingkat 30 ni hanya ada dia dengan Eisha.Eisha pula tak tahu pergi mana . Kalau Eisha ada sekarang ni memang dia tak mengaku Davian ni kawan dia.Memalukan je.
5 vote.Saya update bab 2 😆
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...