Amore Mio 3

4.7K 222 15
                                    

Tengku Rayden Rafael yang senang menilik kertas kerja berpaling apabila pintu pejabatnya dirempuhkan oleh sekumpulan haiwan yang terlepas dari Zoo Negara.

"Hai my sugar daddy"lambai Uqael.

"Ehh kau,tu sugar daddy aku lah yang kau nak rembat asal?"marah Hazim.

"Asal kau nak gaduh ke?"Uqael acah-acah menghulurkan penumbuknya.

"Jomlah asal kau fikir aku takut ke?"Hazim juga menunjukkan penumbuknya.

Uqael dan Hazim mula mengelilingi masing-masing.

"Lawan,lawan kita lawan kita lawan"sorak Davian dan Ezrieq.

Uqael mula menarik rambut Hazim.

"Arghh sakit bangang"Hazim meraung kesakitan.

"Ada nampak aku kesah ke?"lagi kuat Uqael menarik rambut Hazim.

"Nah,maklumat yang kau nak"Davian menghulurkan sampul surat berwarna coklat kepada Tengku Rayden.

Tengku Rayden hanya menganggukkan kepalanya.

Davian kembali melihat perperangan antara Uqael dan Hazim.

"Lepaslah bodoh sakit lah"marah Hazim.

"Takde kau lepaskan rambut aku dulu baru aku lepaskan rambut kau"Uqael menerima nasib yang sama.

"Aku dah bagi warning suruh lepaskan kau degil ann"Hazim menendang celah kangkang Uqael menyebabkan Uqael jatuh terduduk.

"Huwarghhh"raung Uqael kesakitan.

"Padan muka kau,bluerkk"ejek Hazim.

"Kau kalau aku mandul aku paksa kau kahwin ngan aku"marah Uqael.

"Eeeiuu disgusting siapa nak kahwin ngan you,I masih ingat hukum hakam okay"Hazim membuat suara kepitnya.

"Zim,kau memang dah lama tak makan kaki ehh?"soal Ezrieq.

"Haah you dah lama I tak makan kaki..kaki ayam"balas Hazim.

"You ni kembang tekak I dengar sampaikan nak bagi you rasa kaki manusia bukan kaki ayam"Ezrieq berkata tanpa rela.

"Eeeii comelnya suara you bila kepit,insecure I tahu tak?"sampuk Davian.

"Korang memang tak kesian kat aku ke macam mana ni?"soal Uqael yang masih terduduk di lantai.

"Tak langsung"balas mereka bertiga.

"Sampai hati you guys buat I macam ni"pasrah Uqael.

"You tu baru kena sepak sikit dah jatuh I tak sukalah lelaki lemah macam you"balas Ezrieq.

"Bongok kau Ezrieq"gelak Davian.

"HAHAHAHA kesian member"Hazim turut gelak.

Uqael mula mencebik bibirnya manakala Ezrieq join sekaki dengan Davian dan Hazim.

"Dahlah korang malas aku nak layan korang"Uqael bangun.

"Ala baby bushuk masyam merajuk ke?"perli Davian.

"Diam ahh kau"Uqael meletakkan tapak tangannya di sebuah frame gambar.

Dan automatic dinding terbuka dan mempamerkan sebuah meeting room dan private room yang ada di office Tengku Rayden.

Ruang itu hanya boleh diakses oleh mereka berlima.

"You nak pergi mana?"soal Ezrieq.

"I nak pergi tengok tv you nak ikut tak?"mood baik Uqael mula kembali.

Cepat nau berubah si Danish Uqael.Lah ghisau kadang-kadang.

"Jom uolls kita pergi tengok tv and lepak-lepak"Hazim memaut lengan Ezrieq dan Uqael.

"You taknak ikut?"tanya Davian kepada Tengku Rayden.

Tengku Rayden hanya mendiamkan diri.

"You buat apa lagi kau situ,cepatlah masuk"ajak Hazim.

"Bye-bye scandal I dah panggil"lambai Davian.

Selepas sahaja Davian masuk ke dalam private room.Tengku Rayden mengeluarkan isi di dalam sampul yang diberikan oleh Davian.

Semua maklumat berkaitan dengan gadis pagi tadi lengkap di atas kertas bercetak yang dipegang oleh Tengku Rayden.

"Amelda Aireez binti Ethan Aireez..."nama gadis itu disebutnya perlahan.

"Civil Enginering course.."Tengku Rayden membaca lebih lagi tentang gadis itu.

Lama dia merenung kertas yang dipegang olehnya.

Tengku Rayden menekan interkom disebelahnya "Eisha,come in"

"Alright Tengku"akur Eisha.

"Yes Tengku,anything you want?"soal Eisha.

"No,but I want you do something for me"balas Tengku Rayden.

"Sure Tengku,what you want?"soal Eisha.

"I want you to send email to this girl and say that she was selected for an interview as an engineer"balas Tengku Rayden.

"Only her??"soal Eisha hairan.

"Yup,only her.Just do what I said"balas Tengku Rayden.

"Err Tengku,which department this girl will work?"soal Eisha takut-takut.

"With us"balas Tengku Rayden.

"Seriously Tengku?"soal Eisha terkejut.

"Do you think I'm joke right now?"soalan Eisha dibalasnya.

"Tak,saya cuma rasa excited sebab akhirnya saya ada kawan dekat sini takdelah saya seorang je kat luar tu"adu Eisha.

Tengku Rayden hanya mendiamkan diri.

"Tapi Tengku nak buat interview untuk orang ni bila?"Eisha memandang Tengku Rayden.

"Tomorrow.10 PM"balas Tengku Rayden.

"Okay Tengku,saya keluar dulu.Kalau ada apa-apa panggil saya"Eisha keluar dengan senyum girang.

"Yes,finally nak jugak Tengku tu ambil pekerja lain selain aku"gumam Eisha di dalam hati.

Setelah Eisha keluar dari bilik pejabatnya,Tengku Rayden mengemaskan mejanya dan bergerak menuju ke private room yang kawan-kawanya berada.

Di dalam bilik pejabatnya ada 2 bilik yang mempunyai pintu.

Satu toilet dan satu lagi bilik rehat biasa untuk mengelirukan tetamu atau pekerjanya sendiri.

"Aku nak balik rumah"kata Tengku Rayden sebaik sahaja masuk ke dalam private room.

"Ala awal lagi sabarlah movie ni pun tak habis lagi"pujuk Uqael.

"Ye weyh lepak lah sini dulu"sokong Hazim.

"Kesian tinggal Eisha sorang-sorang kat luar"sambung Davian.

"Ehh kau dah kenapa sebut nama PA Ray?"soal Ezrieq.

"Aku nak pujuk mamat ni supaya tak balik lah,bijak"balas Davian geram.

"Lah cakaplah Ian oii manalah aku tahu"Ezrieq melihat movie kembali.

"Weyh Qael bak aku keropok tu"pinta Hazim.

"Nah Rieq bagi kat Zim keropok ni mengarah je tahu ambik taknak"bebel Uqael.

Ezrieq menghulurkan keropok 'Mister Potato' kepada Hazim.

"Thank you Qael ngan Rieq. Muahhh"Hazim membuat flying kiss.

"Ray kau nak?"Davian menghulurkan air tin nescafe yang baru dia ambik di dalam peti ais.

Tengku Rayden mengambilnya "Thanks"ucap Tengku Rayden.

"No problem"balas Davian.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now