Kini rumah tangga yang dibina semula mencapai kebahagiaan yang tak tercapai sebelum ini...
"Sayang..."panggil Tengku Rayden.Amelda yang sedang menenangkan fikiran di taman menyahut.
"Ya,saya dekat taman.."beberapa saat kemudian.Wajah ceria suaminya kelihatan.
"Umm,sayang buat apa dekat sini hah?.." sempat Tengku Rayden mencium pipi gebu milik isterinya dari arah belakang.
Menyempat jelah suami aku ni.
"Takde pape pun.Saja nak ambil udara segar, bosan dah tengok muka encik..."ketawa kecil Amelda dibuatnya.Tengku Rayden mencebik bibirnya.
"Perempuan luar dekat sana tu berebut tau nak tengok muka saya.Sayang boleh kata bosan tengok muka saya.Dahlah taknak kawan dengan sayang.."Tengku Rayden berpura-pura hendak meninggalkan isterinya.
"Encik taknak kawan dengan saya takpe tak kesah pun.Welk.."Amelda memandang ke arah lain.Tengku Rayden yang ingin meninggalkan isterinya memandang semula ke isterinya.
"Alaaa sayang..."rengek Tengku Rayden. Tengku Rayden menarik perlahan hujung tudung sarung yang dipakai oleh isterinya.
"Sayang...."
"Pandanglah saya..."Amelda menyimpan senyumnya.Ya Allah kenapalah suami dia ni manja sangat.
"Eeiiiii...."geram Amelda dibuatnya.Dipegang kedua-dua belah pipi suaminya.
"Ya Allah,kenapalah suami saya ni manja sangat hah?.."ditekupnya pipi suaminya. Geram overload dah ni.
"Saya ada salah bagi makan ke ni?Eeii.."puas hati aku.Tengku Rayden ketawa kecil apabila diperlakukan seperti itu.
"Sebab sayanglah.."balas Tengku Rayden.
"Kenapa saya pulak ni,hmm?.."
Tengku Rayden mendekatkan wajah dengan wajah isterinya.
"Sebab sayang cinta hati saya..."perkataan yang diberi oleh suaminya membuatkan Amelda tak mampu nak menahan senyumnya.
🦋🦋🦋
"Ishh encik ni..."aaaa tak tahu nak react apa ni. Hari-hari pakcik kesayangan ni bagi ayat-ayat manis.Penurt dah ni.
Tengku Rayden memandang tepat ke arah mata isterinya sedikit demi sedikit dia merapatkan dirinya dengan isterinya.
Amelda menjauhkan dirinya dengan Tengku Rayden.Tengku Rayden tersenyum melihat isterinya yang sedikit cuak.Diangkat tangannya manakala isterinya sudah memejam mata.
Dibetulkan tudung sarung isteri yang sedikit senget.Ketawa halus dilepaskan oleh Tengku Rayden.
"Sayang apa yang sayang fikir ni hah?.."sisa tawa Tengku Rayden masih berbaki.Muka Amelda sekarang tak payah cakaplah dah macam tomata.
"Encik!!.."malunya aku sekarang.
"Ehhh sayang yang salah fikir bukan-bukan saya pulak yang kena..."Tengku Rayden menyakat isterinya.
Amelda ingin memukul suaminya tetapi terhenti apabila suara tangisan anaknya didengari.
Mereka memandang antara satu sama lain. Kemudian kedua-duanya kalut bergerak menuju ke pintu utama.
Pintu utama terbuka dahulu,wajah Adam, Ezrieq,Davian,Hazim ,Uqael dan muka menangis Tengku Rafique dipandang oleh mereka berdua.
Tengku Rafique terus berlari memeluk mamanya.
"Asal..?"soal Tengku Rayden kepada mereka berlima.
"Dam,kau ahh citer.."Hazim memandang ke arah Adam.Geng Tengku Rayden bertambah ahli iaitu Adam Aireez.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...