Special Chapter 2 (Ray&Mel)

3.7K 130 51
                                    

Amelda terbangun dari tidurnya.Kepalanya yang berpinar dipegang.Dimana sekarang dia berada?..

"Encik.."dia memanggil suaminya terlebih dahulu.Tiada sahutan.

Amelda memandang sekelilingnya.Sekarang dia sahaja bangun dari atas katil.Ini bukan bilik dia dan suaminya atau rumahnya..

Digagahkan jugak kakinya untuk bangun mencari di mana suaminya.Sedang dia berjalan,dia terlanggar sebuah kotak bersaiz sederhana besar di atas lantai.

Ada sticky notes di atas penutup kotak itu.

"If sayang dah bangun,sayang siap-siap pakai apa yang saya dah sediakan dalam kotak ni.."

"Saya tunggu sayang dekat sini tau.Saya dah hantar location saya dekat phone sayang.."

"Cepat tau sayang.I can't wait to see you.."

Your husband

Amelda membuka kotak yang berada di hadapannya.Terdapat sepasang dress,kasut tumit tinggi dan sehelai tudung.

Disediakan juga makeup,perfume dan accessories yang lain.

Amelda mengambil tuala yang disediakan di atas katil kemudian menyiapakan dirinya.
































Selesai sahaja menyiapakan dirinya,dilihat pantulan dirinya di hadapan cermin.

Dress yang dipilih oleh suaminya baginya sesuai dengan dirinya.

Step yang terakhir ialah Amelda menyemburkan perfume di sekitar badannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Step yang terakhir ialah Amelda menyemburkan perfume di sekitar badannya.Aroma bau bunga-bunga naik masuk ke dalam hidungnya.

Kasut tumi tinggi dipakai olehnya. Kemudian iphone miliknya yang berada di atas meja diambilnya.

One message from my handsome pakcik.

Location yang dihantar oleh suaminya dibuka.

Setelah melihat location yang diberikan baru lah Amelda tahu dia berada di hotel terkemuka di Malaysia.

Jam di dinding dipandang olehnya.
Jam 8 malam.Hampir 5 jam dia tertidur tadi selepas pulang daripada airport.




















Bunyi loceng kedengaran,Amelda bergerak ke arah pintu.

Sebaik sahaja pintu dibuka,tiada sesiapa yang berada di hadapan pintu cumanya ada sejambak bunga dan sehelai kertas.

"Sayang,I wanting for you.."

"Just follow the location that I giving to you.."

Sejambak bunga white roses dihidu oleh Amelda.Iphonenya diambil kemudian dia meninggalkan rumah hotelnya.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now