Amore Mio 15

3.6K 147 13
                                    

"Encik,sempat lagikan kalau saya nak lari dari Malaysia.."

"Kau jangan nak macam-macam aku datang rumah kau kejap lagi..."-Pakcik Iceberg.

"Rilek lah encik ni nak gurau pun tak boleh.."

"Kau kan mereng semua benda gila kau boleh buat.."-Pakcik Iceberg.

"Elehh mereng-mereng saya pun encik juga yang lamar saya supaya kahwin ngan encik..Tak tahu malu betul.."

"Suka hati aku lah nak lamar siapa pun jadi isteri aku.Hak aku.."-Pakcik Iceberg.

"Dahtu dah kenapa encik lamar saya pulak.Saya rasa banyak lagi kot wanita yang menjadi idaman para jejaka kat luar sana tu.."

"Suka hati aku lah nak pilih siapa jadi isteri aku pun.Sibuk je lah kau ni.."- Pakcik Iceberg

"Ishh menyampah lah cakap ngan encik ni lebih baik saya menikmati hari terakhir saya tidur dengan status bujang.Bye..."

Tengku Rayden menghadiahkan bluetick kepada Amelda sahaja.










Keesokkan harinya...

"Ray,ray bangun.."kejut Uqael.

"Aku nak tidur.Ngantuk.."

"Ishh kau buat apa semalam.Qiamullail ke?"soal Ezrieq bengang.

"Lambertt lagi mamat tu nak qiamullail ni mesti sebab nervous hari ni nak lafaz akad.."ejek Hazim.

"Hah hari ni ke aku nikah..?"soalan bangang keluar dari mulut Tengku Rayden.

"Lah bangangnya kau punya soalan.."

"Kau tak nampak ke kitorang dah berbaju melayu ni.."

"Dah macam lelaki melayu terakhir dah aku ni.."

"Lah perasannya.."

"Tak salah angan-angan.."

"Cepatlah Ray nanti nenda bisinglah. Nenda dah otw dah tu.."rengek Davian.

"Ishh sabarlah.."walaupun terpinga- pinga Tengku Rayden tetap bangun dan bergerak ke toilet.

"Ray kau jangan berangan dalam toilet tu.Cepat sikit kejap lagi nak gerak pergi masjid dah..."jerit Ezrieq.

"Yelah..."pasrah Tengku Rayden.

"Qael,dah dah lah tu tengok cermin cepat sikit pakai sampin tu.."bebel Ezrie

"Dah macam mak andam dah aku tengok si Rieq ni.."

"Tulah tu dok bebel je dari tadi.."

"Cepat Ray!!!.."

Mamat ni boleh buat hal pulak bangun lambat time hari penting macamni. Stress kami dengan Tengku Rayden.











<3....

"Wah tantekknya Amel..."puji Eisha.

"Huhuhuhu.Eisha..?"panggil Amelda.

"Apa dia,Amel?..."

"Kalau Amel nak lari dari sini boleh tak..?"

"Hah?.."

"Ala yang macam dalam drama tu. Kalau pengantin perempuan lari dari majlis perkahwinan nanti kawan dia tolong backup..."

Eisha menepuk dahinya sendiri.

"Amel jangan buat gila.Lagi beberapa jam je sebelum Amel disatukan dengan Tengku.."

"Ala plisss Eisha,tolong Amel keluar dari sini.Saya tak mahu kahwin dengan Tengku Rayden.Huhuhuhu.."

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now