"Huaa,sedapnya tidur.."Amelda mengeliat kecil.
"Fulamak bangun-bangun pakai baju princess lah patutlah malam tadi aku mimpi ada tuan putera angkat aku.."
Wait a minute.
Tuan putera?
Baju princess?
Huhuhu aku kat mana ni.
Amelda memandang sekeliling ni bukan kat rumah aku.Saya dimana ini. Ada haiwan bahaya di sini.Dah kenapa aku tiru ayat wonder pets ni.
Amelda melihat tubuhnya alhamdulilah masih lengkap berbaju dan bertudung.
Tak masalahnya sekarang ni aku kat mana,weyh?Huwarghh nak balik ke jalan yang benar ini bukan jalan yang benar.
Belum sempat sel-sel otaknya bersambung suara Tengku Rayden didengari.
"Encik buat apa kat sini kita belum kahwin lah!.Kalau ada pejabat agama Islam datang tak pasal-pasal kita kena tangkap basahlah.Saya kat mana ni.." bebel Amelda bercampur tegas.
"Weyh,weyh kau dah kenapa cakap macam bullet train ni hah?.."
"Tak masalahnya sekarang ni encik keluar dari sini lah.Tak elok lah kita berdua je.."Amelda membaling bantal ke arah Tengku Rayden.
"Kau dah kenapa baling-baling bantal ni hah? Kau dah lupa ke yang kita dah kahwin semalam?.."soal Tengku Rayden geram.
Kahwin?
Bukan lambat lagi ke?
Amelda menepuk dahinya.
"Kau dah kenapa main tepuk-tepuk dahi ni hah?.."
Soalan Tengku Rayden dibiarkan angin bayu.
Aiyoo aku dah ingat.Patutlah aku pakai dress ala-ala princess darkweb (aku adalah puteri yang tertukar) ni sebab semalam aku bersanding.Aku rasa aku makan nasi minyak lauk ayam masak merah bukannya nasi minyak sambal semut.
"Hihihihi.."sengih Amelda.
"Maaflah encik tiba-tiba penyakit amnesia datang pulak.."
"Susahlah ada budak pelupa macam kau ni tarikh kahwin sendiri pun boleh lupa.."
"Erkk kejap seingat saya semalam saya terlelap dalam kereta macam mana saya boleh tidur atas katil pulak?.."
"Saya guna kuasa terapung ke encik?.."
Aku masih ada di bumi kan bukan di bulan kan?
Iyelah cikgu fizik aku dulu ajar dekat bumi masih ada graviti cumanya dekat bulan je takde graviti sebab tu angkasawan boleh terbang.
Woahh ini kalau aku boleh ingat time exam dulu mesti aku punya fizik dah A+.Aku punya fizik memang A+ pun kalau tak mana lepas nak jadi engineer.
Done puji diri sendiri ✅.
"Apa kau fikir kau dalam marvel's ke hah boleh terapung-terapung?.."
"Mana lah tahu kot-kot ke?.."
"Takde maknanya lah aku yang angkat kau semalam.."
"Dahlah berat macam anak gajah.."
Omg.
Maksudnya yang aku mimpi semalam tu real lah kan.Aduhai banyak-banyak manusia kenapa jugaklah Tengku Rayden yang jadi tuan putera dalam mimpi aku semalam.
"Lah encik ke yang angkat saya semalam punyalah saya fikir anak raja manalah yang muncul dalam mimpi saya semalam.."rungut Amelda.
"Tercemar mimpi indah saya semalam.."
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...