Amore Mio 23

3.1K 155 12
                                    

"Dah makan ubat boleh tidur.."Tengku Rayden berkata.

"Ermm,encik.."

"Hmm,kenapa?.."

"Saya nak buang air kecillah.."

"Tunggu kejap.."

Tengku Rayden menyusun ubat-ubatan  Amelda di atas meja dengan sempurna.

Kemudian,dia menghampiri Amelda tanpa signal dia mengangkat Amelda dengan gaya 'bridal style'.

"Ehh kenapa encik angkat saya ni?.." kalut Amelda bertanya.

Ini kali pertama Amelda diangkat oleh Tengku Rayden dalam keadaan dia sedar.

Nasib kaulah Amelda,aku hanya menulis.

"Kata nak pergi tandas tadi.."

"Iye saya tahu tapi tak payahlah sampai main angkat-angkat,kenapa encik tak tanya nurse pasal kerusi roda?.."

"Kalau nak pakai kerusi roda kena ambil kat ground floor,masalahnya sekarang dah pukul 10 malam budak oii.."

Kalau pakcik ni dah kata gitu alamatnya redha jelah Amel oii.

"Lain kali nak angkat bagilah tahu ni tak main angkat je.."rungut Amelda.

"Suka hati akulah bukan dosa pun kalau angkat kau.."

Eleh propalah kau ni Ray dulu bukan kemain kena paksa baru nak angkat.

Hampeh betul.

"Iyelah.."pasrah Amelda.

Dari angle bawah,Amelda melihat segenap wajah Tengku Rayden.

Dah tu nak pandang apa lagi kalau muka pakcik ni dah disajikan depan mata aku.

"Dah puas ke tenung aku?.."tegur Tengku Rayden.

"Ehem..ehem.."tersedak Amelda dibuatnya.

Buat kerja tak clean langsung budak ni.

"Ma-nn-aa a-da lah.."

"Iyelah tu.."

"Dah sampai toilet.."dengan berhati- hati Tengku Rayden meletakkan isterinya di atas mangkuk tandas.

"Kalau dah siap panggil aku.Jangan nak mandai-mandai berdiri,faham?.."

"Faham-faham.Cepatlah keluar saya dah tak tahan ni.."

Tengku Rayden keluar dari toilet meninggalkan Amelda bersendirian.

5 minit kemudian,

"Encik.."

"Dah ke?.."

"Dah..."

"Aku masuk eh?.."

"Okay.."

Tengku Rayden mengangkat Amelda semula dengan berhati-hati kemudian diletakkan di atas katil hospital.

"Kejap aku tutup lampu.."Tengku Rayden ingin berjalan menutup suis lampu tetapi ditahan oleh Amelda.

"Kenapa?.."

"Encik tidur dekat mana?.."soal Amelda.

"Dekat sofa.."

"Kalau encik tidur sebelah saya boleh tak?.."pinta Amelda.

Tengku Rayden terdiam seketika.

"Saya takut,saya tak biasa stay dekat hospital.."Amelda memperjelaskan kata-katanya.

Sememangnya,dia mempunyai kisah silam yang menyakitkan di hospital.

Tengku Rayden memandang muka Amelda yang seperti berada di dalam ketakutan.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now