Beberapa hari kemudian...
"Awak ada apa-apa lagi barang tak yang saya nak kena packing ni..?"soal Amelda kepada Tengku Rayden.
"Tu je kan yang kau bawak dari rumah.Dah tu je lah.."balas Tengku Rayden.Amelda menjeling matanya ke atas.Sabar je lah.
"Ni baju untuk awak pakai esok,saya dah sediakan.Jangan nak mengatal selongkar bag ni pulak.."
"Kalau nak mengatal dengan kau boleh ann.." Tengku Rayden senyum 'smirk'.
"Ishh dasar pakcik tua gatal.."kalau difikirkannya esok cukup seminggu dia menjaga Tengku Rayden di hospital.Ikutkan dia nak menjaga suaminya dalam beberapa hari sahaja sampai anaknya sembuh.Bila anaknya dah sembuh,anaknya pulak tak mahu pulang katanya nak menjaga papanya yang sedang sakit.
Hughh alamatnya dia kena duduklah kat hospital selama seminggu dan bercuti daripada kerjanya.
"Mama,let's sleep.."ajak Tengku Rafique.
"Sayang meh tidur sini.."sakat Tengku Rayden.
"Kalau saya tunbuk awak sia-sia je hidup awak kang.."marah Amelda.Geramnya aku dengan pakcik ni.
"Mama tak baik marah-marah.."tegur Tengku Rafique.Tengku Rayden membuat 'high five' dengan anaknya.
"Saja je kan nak kenakan saya.."jeling Amelda. Tengku Rayden membuat muka tak bersalah.
"Anak papa sentiasa pandai.."Tengku Rayden mengusap perlahan kepala Tengku Rafique.
"Anak dengan bapak sama je.."
Keesekon harinya..
"Dah siapkan?Ada pape lagi yang tinggal ke?.." soal Amelda kepada suaminya.Tengku Rayden menggelengkan kepalanya.
"Dah jom.."ouhh kaki Tengku Rayden dah hampir sembuh so dia boleh jalan sendiri.Sian dia tak dapat bermanja dengan isteri dia. HAHAHAHAHA.
Amelda memimpin tangan Tengku Rafique manakala Tengku Rayden berjalan di belakang. Iyelah sebelah lagi tangan kena pegang beg baju Tengku Rayden.Memang alamatnya...
"Ishh asal dia tinggalkan aku dekat belakang hah?.."rungut Tengku Rayden.Tak ke scene- scene drama yang heroin pimpin hero berjalan?
Kalau takde kena adakan.Hihihihihi senyum Tengku Rayden.
"Arghhh aduh,aduh tolong aku.."adu Tengku Rayden perlahan.Dipegang kaki kanannya.
"Ehh awak kenapa ni?Sakit kat mana?.."cemas Amelda bertanya.Tengku Rayden menyimpan senyuman dalam diam.Risau jugak isteri aku dekat aku..Shukenya.
"Kaki aku sakit,tak tahu kenapa.."diteruskan lakonan hebat semata-mata inginkan perhatian isteri sendiri.Wakakakaka.
"Awak boleh jalan tak ni?.."runsing Amelda dibuatnya.Tadi aku rasa elok je kaki suami aku ni sekarang ni dah kenapa.Haishh
Tengku Rayden menggelengkan kepalanya. Tipu sunat sekejap. HAHAHAHAHA.
"Sayang,can you hold papa's hand..?"
"Yes,sure mama.."Tengku Rafique bergerak ke arah kanan Tengku Rayden kemudian dia memegang tangan papanya.
Amelda meletak tangan kiri Tengku Rayden di atas bahunya,dia memaut pinggang suaminya dengan rapi.Tengku Rayden jangan cakaplah dah senyum sampai telinga kalau boleh sampai nak terkoyak mulut.
Sebelah tangan Amelda memegang bag pakaian Tengku Rayden.
"Awak tengokkan Que,jalan slow-slow jangan risau saya ada.."mereka bertiga berjalan-jalan dengan perlahan-perlahan mengikut rentak Tengku Rayden.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...