Amore Mio 11

3.5K 168 5
                                    

"Esok pukul 10 pagi,Amel ikut kitorang pergi butik pengantin.."Encik Aqasha.

"Encik tu ada sekali ke?.."

"Siapa?Rayden ke?"

"Haah,encik tulah.."

"Mestilah ada takkan Amel nak try baju untuk pengantin lelaki dengan perempuan kot.."Encik Aqasha.

"Saya fikir dia takde kalau dia takde lagi best.."

"Bermesra sikitlah dengan Rayden tu nanti Amel juga duduk serumah dengan dia.."Encik Aqasha.

"Tuan yang kena cakap dengan encik tu bawak-bawaklah makan gula-gula sikit ni tak serius je memanjang.."

"HAHAHAHAHA.Kelakarlah awak ni, Amel..."

"Saya memang kelakar pun tulah cuma tak lepas nak masuk Maharaja Lawak Mega je.."

"Dah Amel cukup sakit perut saya.." Encik Aqasha.

"Kalau sakit perut pergi tandas apa susah.."

"Kalau saya layan awak ni sampai ke sudah tak siap kerja saya.Saya off dulu ya.Jangan lupa esok.."Encik Aqasha.

"Okay,tuan.."

Amelda meletakkan iphonenya di atas meja kemudian matanya beralih ke 'borang kahwin' yang diberikan oleh Tengku Rayden.

"Aku tak fahamlah dengan pakcik ni banyak-banyak perempuan dekat planet bumi ni aku jugaklah yang kena kahwin dengan dia.Asal dia tak ajak Eisha je kahwin dengan dia.."

"Tah-tah pakcik tu ada dua orang bini tak pasal-pasal aku kena bermadu nanti.."

"Baik aku tanya dia dulu.."Amelda membuka aplikasi whatsapp.

"Encik oo encik.."

"Kau nak apa?"Pakcik Iceberg.

"Sekarang ni saya nak encik berterus terang dengan saya.."

"Apa benda?"Pakcik Iceberg.

"Saya ni bini nombor berapa?Baik encik jawab sekarang 🔫.."

"Apa benda soalan kau tanya,dah sah- sah kau bini pertama.."

"Yeke?Encik ni boleh tahan gila jugaklah,manalah tahu kot-kot encik dah kahwin ke iyelah saya kenal pun tak encik ni siapa.."

"Kau fikir aku ni 'kaki perempuan' ke hah?"Tengku Rayden.

"Saya tak cakap pun apa-apa pun pasal encik.Saya tanya je.."

"Aku bukan duda aku masih bujang.." Tengku Rayden.

"Fuhh,nasib baik encik tak pernah berkahwin kalau tak naya je saya jadi mangsa korban nanti.."

"Dah takde pape kan.."Tengku Rayden.

"Dah.."

"Kalau takde lebih baik aku tidur daripada layan sengal kau ni.."Tengku Rayden.

"Sengal-sengal ni jugaklah yang encik ajak kahwin.."

"Saya taknak kahwin dengan encik baru tahu.."

"Whatever,malas aku tahu yang aku tahu esok borang kahwin tu ada dekat tangan aku.."Tengku Rayden.

"Saya baru je rancang nak bakar kertas tu tapi takpelah tak jadilah.."

"Buatlah kalau kau berani.."Tengku Rayden.

"Encik ni nak gurau sikit pun tak boleh sikit-sikit nak serius.."

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now