Amore Mio 31

3.7K 152 19
                                    

Sudah 2 minggu Amelda berada di negara orang.

Amelda memakai winter jacket terlebih dahulu sebelum keluar dari hotel.

"Kita nak pergi mana?.."soal Amelda sendiri.

"Jom pergi cafelah.."

Sedang dia berjalan dapat dia rasakan bahawa ada orang yang mengikutnya dan memerhatinya dari jauh.

"Dekat sini pun ada orang ikut ke?.." soal Amelda di dalam hati.

Amelda yang hanya beriak tenang sahaja.Setelah beberapa minit berjalan akhirnya sampai di sebuah cafe yang agak terkenal dan dipenuhi oleh ramai orang.

"Ini peluangnya.."Amelda masuk ke dalam cafe dan dapat dirasakan bahawa ada orang mengikutnya dari belakang.

Dia mencari meja yang boleh dia mengetahui siapakah yang mengikutnya.

Yes jumpa.Dia duduk di meja yang berhadapan manakala orang yang tidak dikenalinya itu duduk di meja belakangnya.

Plan menjadi sengih Amelda.Sedang dia menunggu pesanan.

Phone orang yang berada di belakang berbunyi.

"Hello sir?.."suara garau bertanya.Wah lelaki lah.Agak-agak hensem tak..

"Yes.I'm with Mrs Amelda.."perlahan sahaja suara garau untuk membalas.

Mrs Amelda?gelak kecil Amelda.

Sudah dia dapat ketahui siapakah ketua bagi orang yang duduk di belakangnya itu.

Well well come on guys siapa je yang panggil dia Mrs Amelda kalau bukan pekerja Tengku Rayden.

Baru nak cari saya ke encik?

Rindu ke?

Buat apa nak rindu bukan encik dah bahagia ke tanpa saya?

Sesak dadanya apabila berkata penipuan sebegitu kepada dirinnya.

Kenapa baru sekarang encik?



































"Hello sir?.."soal seorang lelaki.

"Are you with my wife now?.."soal Tengku Rayden.

Lahh Ray kau ambik Amel masih isteri kau rupanya.Fikir dah tak.

"Yes.I'm with Mrs Amelda.."balas Jay.

Jay ditugaskan untuk memerhati, melindungi dan memastikan keadaan Amelda bersama-sama dengan team Alphanya.

"Based on the report you gave me, I think you just need to observe my wife's movements from 8am to 7 pm. That's all.."

"Why all of a sudden?.."soal Jay hairan.

"Just give her time alone.."balas Tengku Rayden.

"If it's like that,fine sir.."

"If there is anything later let me know.."

"Okay sir.."selepas itu masing-masing menamatkan panggilan.

Semoga masih ada ruang untuk Tengku Rayden Rafael dalam hati kau sayang.



























Jam menunjukkan 7 malam,Jay dan anak-anak buahnya meninggalkan kawasan hotel memandangkan sudah tamat tempoh bekerja mereka.

"Why do we suddenly end work early?.."soal salah seorang kawan Jay.

"Sir tell us to do that then just follow his instructions.."balas Jay.

"I don't think it's safe to leave Mrs Amelda alone here.."sampuk salah seorang kawan Jay.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now