Raya Bersama Kami

2.3K 99 9
                                    

Alarm yang berbunyi berjaya mengejutkan Amelda yang sedang tidur.Paparan waktu di skrin iphonenya dilihat olehnya.

Jam 4.30 pagi.

Hari ini merupakan hari ke-23 mereka sekeluarga menyambut kedatangan ramadan untuk tahun itu.

Setelah membersihkan dirinya,Amelda bergerak ingin menuju ke arah dapur.

"Sayang.."dengan suara serak-serak basah Rayden menegur.

"Dah nak turun ke?.."

"Sekejap tunggu saya.."kata Tengku Rayden. Dia mempercepatkan langkahnya untuk bangun.

"Takpelah saya turun seorang lagipun hari ni nak masak nasi goreng je.Encik rehat nanti dah nak sahur baru tunggu.."Amelda memikirkan kepenatan suaminya menjaga anak kembar mereka berdua semalam.

"Betul ni?.."serba salah Tengku Rayden dibuatnya.

"Iya suamiku sayang.Nanti jangan lupa kejut diorang tu sekali kalau tak merengek masa puasa nanti.."pesan Amelda sebelum turun ke bawah.

















Jam 5 pagi

Tengku Rayden bergerak menuju ke bilik adik iparnya dan rakan-rakannya yang lain.Jenuh nak mengejut seorang demi seorang.Dah besar pun nak orang lain yang kejutkan cubalah belajar bangun sendiri.Ughh

Dia merungut pasal kawan-kawan dia je tapi bukan adik ipar kesayangan dia.Wakakaka

"Rieq bangun Rieq sahur Rieq.."kejut Tengku Rayden.Dimulakan dengan Zakwan Ezrieq yang paling mudah dikejut tapi paling lambat turun sahur.

"Haaa ya aku bangun..."mamai Ezrieq berkata.

"Ahhh kau takde takde kau bangun sekarang pergi toilet.Lebih dari 2 minit siap kau..."ditariknya tangan Ezrieq untuk bangun.

Tengku Rayden menolak badan Ezrieq masuk ke dalam toilet.

"Kau tidur dalam toilet siap kau Rieq.."amaran diberikan kepada Zakwan Ezrieq.

Ahli aktif (1) group 5 bongok selesai.

"Qael bangun Qael.."bilik Danish Uqael menjadi destinasi seterusnya.

"5 minit 5 minit.."pinta Danish Uqael.Matanya ditutup semula.

"Woi bangun lah nanti kau terlepas nak sahur.."kejut Tengku Rayden sekali lagi.

"5 minit 5 minit.."

"Kau punya 5 minit tak boleh dipercayai sekali terus 50 minit tak turun turun ke bawahnya. Dah bangun bangun..."paksa Tengku Rayden.

"Tak aku janji.5 minit 5 minit.."banyak kali Danish Uqael mengulang perkataan 5 minit.

"Fine.Kalau aku datang balik kau tak bangun siap kau aku kerjakan.."amaran diberikan kepada Danish Uqael.

"5 minit 5 minit.."

Setiausaha group 5 bongok selesai.

"Kejut dua orang tu pun dah makan 5 minit. Bilanya nak sahur macam ni.."bebel Tengku Rayden.

"Adam bangun..."kejut Tengku Rayden perlahan.Ini bukan pilih kasih tau.

"Haaa bangun bangun.."balas Adam Aireez.

"Bangun kakak dah masak nasi goreng.."

"Nasi goreng sedap sedap.."mamai Adam berkata.Parah budak ni.

"Nanti habis tak tahu..."

"Habis habis.."Tengku Rayden menggeleng kepala melihat adik iparnya itu.

"Nanti kakak jadi singa padan muka.."

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now