Amore Mio 51

3.6K 129 18
                                    

21 tahun lalu,

"Mama,papa where we want to go..?"si cilik Amelda bertanya.

"We're going to Disneyland. Are you happy, El?.."Yuri Mina memandang wajah cantik anak perempuannya.

"Seriusly,mama?Of course I'm so happy.."

"Ad,we will go to Disneyland.Yeay-yeay.." sorak Amelda.Digoncang-goncangnya tangan adik lelakinya,Adam Aireez.

"Dis--ne--y land.."Adam tersenyum suka apabila kakaknya bermain dengannya.

Ethan Aireez yang melihat wajah riang anak- anaknya tersenyum.

Dipegang tangan isterinya dengan erat dan lembut.

"Why do your hand feel cold,sweetheart..?"

Yuri Mina memandang wajah kacak suaminya.

"I don't know,I feel something bad will happen to us.."jawab Yuri Mina dengan jujurnya.

"Believe me,sweetheart.Nothing bad will happen to us.."pujuk Ethan Aireez.

"I'm just scared.If anything happens who will take care of El and Ad later.."suara Yuri Mina mula bergetar.

"Please don't be like this,sweetheart.I promise nothing will happen to you,El and Ad.."Ethan Aireez memandang wajah isterinya.

"Are you promise that?.."soal Yuri Mina kepada suaminya.Ethan Aireez memegang lembut pipi isterinya.

"I promise until my last breath.."Ethan Aireez mengelap air mata isteri yang mengalir di pipi.

"I love you,sweetheart.."Ethan Aireez melafazkan kalimat yang bermakna itu.

"I love you too.."Yuri Mina membalas kalimat yang dilafazkan oleh suaminya.

Mereka memandang sesama sendiri.Tidak tahu mengapa seolah-olah pandangan itu menzahirkan segala kisah dan kenangan diantara mereka berdua.

Bunyi dentuman kereta menyedarkan Ethan Aireez.

"Ethan!!.."jerit Yuri Mina.Ethan Aireez sedaya upaya mengawal keretanya daripada terbabas apabila kereta di belakangnya cuba untuk melanggarnya.

Ethan hampir berjaya mengawal tetapi secara tiba-tiba ada sebuah kereta yang datang berlawan arus membuatkan dia hampir gagal mengawal keretanya.

Suara tangisan isterinya mulai kedengaran, dengan harapan yang tipis Ethan masih cuba untuk mengawal keretanya dengan semampu yang boleh.

Tapinya sia-sia,









Apabila kereta yang berhadapan dan dibelakangnya melanggarnya dengan serentak.

Boom!

Bunyi dentuman yang kuat,dua anaknya yang berada di bahagian penumpang belakang tercampak keluar manakala dia dan isterinya tersepit di celah-celah kereta.

"Swe--et hear--t.."tergapai-gapai tangan Ethan mencari isterinya.

"E--t--han.."tangan Ethan dibalas dengan gengaman Yuri Mina.

"T--h--a--n--k y--o--u f--o--r e-v-e-r-y-th-in-g.."setiap satu patah perkataan cuba dilontarkan oleh Yuri Mina.

"I-l-o-v-e-y-o-u.."dada yang semakin sempit menyukarkan Yuri untuk meneruskan percakapannya.

"I--l--ove--you t--oo.."sempat Ethan membalas kalimat terakhir isterinya.

Sebelum,

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now