"Papa!!!.."Tengku Rafique berlari ke arah Tengku Rayden.
Tengku Rayden terkaku di tempatnya.
Betul ke apa yang didengarinya?
"Papa?.."panggil Tengku Rafique. Tengku Rayden memandang ke arah bawah.
Jujur dia katakan dia sedang tidak tahu mahu buat apa.Perasaannya bercampur baur.
Amelda yang melihatnya turut terpaku. Apa yang perlu dilakukannya sekarang?
Nak pergi dekat suami dia ke apa?
Mereka berempat berpandangan sesama sendiri.Ada ke patut mereka membiarkan ayah bersama anak atau ayah,ibu bersama anak.Lah confuse. Auto blur.
"Amel jomlah kita masuk dulu.Dahlah tak borak ngan Amel.Rindulah.."Ezrieq menyiku siku Davian.
"Haa Amel jom masuk.Semalam kitorang ada buat popcorn.Jom rasa.." pancing Davian.
Uqael menarik lengan Amelda yang berlapik dan Hazim pula membuka pintu ruang tamu.
Amelda yang masih terdiam hanya menuruti apa yang disuruh oleh mereka berempat.
Anaknya ditinggalkan bersama Tengku Rayden.
"Papa.."rengek Tengku Rafique.
"Hah?.."
Tengku Rafique mendepakan tangannya.Tengku Rayden yang seolah-olah faham dengan tanda itu mendukung anaknya.
Awkard.Itu apa yang dirasai olehnya.
Sekejap sahaja Tengku Rafique berada di dalam dukungan Tengku Rayden.
"I miss you.."ucap Tengku Rafique.Dia memeluk erat bahagian tengkuk Tengku Rayden.Disembamkan wajahnya di ceruk leher papanya.
"I really want hug you,papa.Now I can.."
Tengku Rayden diam membisu hanya mendengar apa yang dibicarakan oleh anaknya.
"Papa are you okay?.."Tengku Rafique mengusap perlahan belakang badan Tengku Rayden.
Setitik demi setitik air mata Tengku Rayden mengalir.Perkara ini yang dinantikan olehnya.
"Just cry papa,I'm here with you.."
Semakin erat pelukan yang diberikan oleh Tengku Rayden.Kini,apa-apa yang berkaitan dengan isterinya atau anaknya memang mudah dia mengalirkan air mata.Cukup dia tahu bagaimana terseksanya hidup tanpa mereka berdua.
"Tengku Rafique Rafael Bin Tengku Rayden Rafael.."ujar Tengku Rayden perlahan.
"Yes papa,that's my full name.This is my first time hearing you call my name.."gelak kecil Tengku Rafique.
"I'm sorry.."ucap Tengku Rayden.
"Why papa?.."
"Because I can't be the good papa for you and good husband for mama.."
Tengku Rafique kembali mengusap perlahan belakang badan Tengku Rayden.
"Don't say like that papa.I know you try your best to be good father for me and good husband for mama.I'm also sure mama knows about that.."
"Can you promise me?.."
"What's that,papa?.."
"Please not leave me.."
Tengku Rafique membelakangkan badannya kemudian dia memegang kedua-dua belah pipi Tengku Rayden.
"I'll promise you because you're my king and mama's my queen.A prince will not leave his king and queen.." senyum Tengku Rafique.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...