Special chapter (Ray&Mel)

3.8K 131 20
                                    

Beberapa tahun kemudian,

Selepas sahaja selesai packing,iphone milik Amelda berdering.

Video calling from my handsome pakcik..

Sebaik sahaja dia mengangkat panggilan,dia melihat suaminya dan anak-anaknya.

"Sayang.."sapa Tengku Rayden.Seorang bayi perempuan berada di dalam dukungan suaminya.

"Honey,say hi to mama.."Tengku Rayden mengajar bayi perempuan itu.

"Baa baa ma ma.."riang seorang bayi perempuan.

"Hi princess..."balas Amelda.Beberapa selepas kelahiran Tengku Adruse dan Tengku Adrian mereka dikurniakan seorang lagi cahaya mata iaitu Tengku Xavera Haneesa.

Dicari-carinya tiga orang anak lelakinya.

"Sayang cari Que and kembar ke?.."soal Tengku Rayden.Melihat isteri yang sedang tercari-cari sesuatu.

"Haah.Mana diorang?.."wajah suaminya dipandang.

"Kejap saya tunjuk diorang kat mana?.." dibawanya iphone miliknya ke arah katil.

Tergelak kecil Amelda melihat tiga orang anak lelakinya tidur dengan buas di atas katil.

"Penat sangat ke tu?.."soal Amelda.Alahai anak-anak mama ni.

"Mana tak penat ya sayang.Ada ke patut abang-abang dan adik sayang pagi tadi pergi ajar diorang berlawan dengan menembak.." runsing Tengku Rayden dibuatnya.

"Nak buat macam mana dah kalau darah tu mengalir dalam diri diorang.."iyelah mama dan papa dia sendiri pun mafia.

Tengku Rayden mengelengkan kepalanya. Punggung anak perempuannya ditepuk perlahan.

"Esok sayang punya flight pukul berapa?.." fokusnya sekarang terarah kepada isterinya.

"Ermm encik nak saya balik bila?.."Amelda bermaian tarik tali dengan suaminya.

"Malam ni boleh ke?Dah rindu sangat dah ni dekat sayang.."adu Tengku Rayden.

"Eii encik ni kan.Kalau saya buat macamtu ada je benda sweet yang dia nak balas.."geram Amelda.

"Iyelah gila tak rindu kat sayang.Sayang cakap seminggu je dekat sana tup tup kena extend sampai dua minggu..."

Wakduh suami saya udah ungkit tentang perkara itu.

"Esok saya punya flight pukul 5 pagi.."baru Amelda menjawab pernyataan suaminya.

"Jangan lambat tau nanti ambik saya kat airport.Saya pun dah rindu ni.."

"Rindu saya ke?.."

"Tak.Rindu hero-hero dan princess saya je.."

"Dahtu saya sayang tak rindu?.."Tengku Rayden menjeling isterinya.

"Ermm encik saya tak banyak rindu sangat.."
balasan daripada isterinya membuatkan Tengku Rayden mahu menarik hidung isterinya.

Haih nasib baik jauh sayang oii.

"Dahlah sayang.Malas lah saya nak cakap dengan sayang.."Tengku Rayden kembali fokus kepada anaknya.

"Saya tak banyak rindu encik tapi saya banyak cintakan dan sukakan encik.."suaranya diperlahankan sedikit supaya hanya suaminya sahaja yang mampu mendengar perkara itu.

Tengku Rayden menyimpan senyumnya.

"Betul ni?.."soal Tengku Rayden semula. Amelda menganggukkan kepalanya.

"Sayang tunggu kejap,saya nak tidurkan honey.."

"Okay,saya tunggu encik.."sambil menunggu suaminya menidurkan anaknya,Amelda membaringkan badannya di atas katil.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now