Tengku Rayden pulang ke rumah seperti yang dijanjikan iaitu sebelum pukul 10 malam.Ramai tetamu mula beransur pulang dari majlis tahlil isterinya.
Tengku Rayden masuk ke dalam rumahnya.Tokda sedang berehat manakala nenda ditemani oleh Eisha. Dapat dilihatnya air mata yang keluar dari tubir mata nendanya dan Eisha.
Seorang kehilangan cucu menantu dan seorang lagi kehilangan teman rapat. Dirinya pula kehilangan separuh nyawa.
Sebaik sahaja dia masuk ke dalam rumahnya.Tengku Rayden melihat figura yang seperti dikenalinya masuk ke dalam ruang rumahnya.
She' like Qyssara Natasya.What's she doing here?
Belum sempat Tengku Rayden menjawab pernyataannya sendiri. Suara Qyssara yang agak lantang kedengara olehnya.
"Hye baby!!.."lambai Qyssara ke arah Tengku Rayden.Semua mata yang berada di ruang tamu melihat mereka berdua.
Tengku Raizan dan Tengku Aziha memandang keliru ke arah Tengku Rayden menginginkan kepastian.
Siapa wanita itu?
"Rumah dia takde kain yang elok sikit ke?.."kutuk Uqael.
"Aku rasa tak cukup tu.Rumah kita banyak ann kain buruk apa kata kita bagi kat dia.."cadang Hazim.
"Banyak sangat weyh.Alang-alang tu boleh lah tutup badan dia macam pocong senang citer.."sampuk Ezrieq.
"Siapa ni Ayden?.."Tengku Aziha datang ke arah Tengku Rayden dan Qyssara.Eisha menemani Tengku Aziha dari belakang begitu jugak dengan Davian.
"She's my friend.."balas Tengku Rayden.
"What?you said I was just a friend. Nonsense!!.."marah Qyssara.
"Untuk pengetahuan you makcik tua I ni sebenarnya bakal isteri kepada Tengku Rayden Rafael.."dengan angkuhnya Qyssara berkata.
"Awak tak tahu ke yang Tengku Rayden Rafael ni dah ada isteri?.."soal Eisha bengang.
"You fikir I kesah ke pasal dia ada isteri ke tak?Ouhh I lupa bukan ke isteri dia dah mati ke pagi tadi.Kesian..."
"Buat apa I nak kesian patutnya I gembiralah kan sebab senang I nak jadi future wife untuk Tengku Rayden Rafael..."dengan selambanya Qyssara memaut lengan Tengku Rayden.
Tengku Rayden menolak tangan Qyssara ke bawah.Qyssara yang melihatnya terasa marah.
"Awak tak sesuai nak jadi bakal isteri untuk Tengku Rayden Rafael.Nenda takkan izinkan Ayden untuk berkahwin dengan dia!.."marah Tengku Aziha.
"Ehh hello makcik tua you siapa taknak bagi I kahwin dengan Tengku Rayden Rafael hah?Kalau nak dibandingkan dengan isteri dia tu ughh digusting I ni lebih layak untuk Tengku Rayden. Dahlah pemakaian perempuan tu macam perempuan kampung.Kolot.."
"Baguslah tu dia dah mati.Senang hidup I.."
"Ouhh untuk pengetahuan you makcik tua sebabkan I lah isteri Tengku Rayden mati.Sedih kan.Nak tahu macam mana isteri Tengku Rayden boleh ada dekat Jepun sebab I pergi hantar gambar I dengan Tengku Rayden berdua-duaan..."
"Mungkin dia rasa dia tak layak nak dibandingkan dengan I yang ada dekat sini sebab tu dia pergi Jepun.Tup tup pergi Jepun terus mampus.Kesian.Ishh Ishh.." Qyssara mengelengkan kepalanya.
Pang!!
Terteleng kepala Qyssara apabila ditampar kuat oleh Tengku Aziha Syafinaz.
"Kamu jangan nak mengutuk cucu saya.Kalau nak dibandingkan kamu dengan cucu saya iaitu Amelda Aireez dia lebih layak daripada kamu.Dengan pakaian yang macam tak cukup kain je saya tengok. Biarpun kamu cakap style cucu saya macam perempuan kampung tapi asalkan dia menutup ikut syarat dah nampak cantik yang kamu ni seksi- seksi nak pergi mana?tak sabar dah ke nak jadi pengemis?pengemis pun tahu nak tutup apa yang patut walaupun dalam diorang tak mampu tapi kamu mampu tak pulak beli baju yang sepatutnya.."Tengku Aziha membalas kata-kata Qyssara.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...