"Ray makanlah jangan macam ni.."pujuk Uqael.
"Taknak aku nak isteri aku.."rengek Tengku Rayden.
"Iya nanti Amel datang balik.Sekarang ni kau makan lah dulu.."pujuk Davian pula.
"Taknak..nak isteri aku..."
"Ray jangan macam ni makanlah dulu.Karang kalau kau tak makan kitorang yang kena marah dengan Amel.."Ezrieq menyua makanan kepada Tengku Rayden.
"Tadi Amel pesan kat kitorang kena bagi makan kat kau.Kalau kau tak makan dia taknak datang sini.Haa padan muka nanti.."Hazim membantu memujuk.
"Fine.."Tengku Rayden membuka mulutnya kemudian Ezrieq menyuap makanan dengan cepat.
"Kan senang macamtu.."senyum Uqael.Dah macam bapa-bapa selesai bagi anak makan je.
"Mana isteri aku?.."soal Tengku Rayden.
"Ian kau call Amel tanya dia kat mana sekarang"suruh Hazim.
"Baik kau call cepat sebelum si Ray ni aku masukkan dalam ward kanak-kanak.."geram Uqael dibuatnya.
"Kau ni kan aishh sabarlah jelah aku dengan kau ni.."boleh mengucap Ezrieq dibuatnya.
"Hello?.."panggilan disambut oleh Amelda.
"Amel sekarang dekat mana..?"
"Amel ada kat rumah baru je selesai masalah tadi.."Amelda baru sahaja pulang daripada klinik.
"Ermm boleh tak Amel datang sini?Jagakan Rayden?.."
"Dari tadi dia nak Amel je yang jaga sampaikan kitorang nak bagi dia makan pun dia taknak.Dia nak Amel jugak.."
Runsing Amelda dibuatnya,anak sakit suami pun sakit.So macam mana sekarang ni...
Pintu bilik ward Tengku Rayden terbuka dari luar.Wajah Amelda dan tubuh badan Tengku Rafique di dalam dukungan mamanya menarik perhatian yang berada di dalam bilik.
Tengku Rayden yang sedang berbaring tadi terus menukarkan posisinya kepada duduk. Excited bebenor dapat jumpa isteri sendiri.
"Kenapa dengan Que..?"soal Ezrieq.
"Que demam.."
"Bila dia demam semalam okay je..."risau Davian bertanya.
"Pagi tadi rasanya dia demam.Pagi tafi Amel balik pun sebab badan Que panas.."
"Dah bawak dia pergi klinik ke..?"Hazim menghampiri Tengku Rafique.Diletaknya tangan di atas dahi Tengku Rafique.Ouhh haahlah panas.
"Dah petang tadi.."
"Meh bagi dekat abang.Biar abang letak dia dekat katil kosong sebelah Rayden.."Amelda memberikan anaknya dengan berhati-hati kepada Uqael.
Ezrieq dan Davian merapatkan katil kosong itu dengan katil Tengku Rayden manakala Hazim membantu meletakkan Tengku Rafique.
"Ma-ma.."ngigau Tengku Rafique.
"Shh,don't worry papa with you.."Tengku Rayden menepuk perlahan punggung anaknya.
"Ehh.."pelik kenapa letak katil kosong tu dekat dengan suaminya.Alamatnya memang tidur nanti pandang muka suami dialah.
"Aku dah makan ubat ann tadi..?"soal Tengku Rayden.
"Dah.."
"Kalau macamtu aku nak tidur dululah.Korang balik lah.."
"Betul ni?.."
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...