Di sebuah Apartmen di Kuala Lumpur.
Amelda yang baru sahaja selesai menyidai pakaiannya berhenti apabila notifcation iphonenya berbunyi.
'New email'
"Ehh,ada noti masuklah"ujar Amelda girang.
"Bismillahirrahmanirrahim"Amelda menekan email yang baru masuk.
"Aaaaaaa,ya Allah aku dapat kerja"syukur Amelda sudah banyak kali dia memohon di syarikat tetapi di tolak.
"Ehh jap,syarikat mana aku dapat ehh?"baru dia perasan dia tak tahu syarikat mana yang menawarkan jawatan untuknya.
Amelda,Amelda pening saya dengan awak ni.
"What??seriously dapat syarikat 'Rafael Holdings SDN.BHD'huhuhuhu syarikat famous tu woii Amel dahlah CEO dia hensem"sempat Amelda naik bulu.
"Aku kena cari baju ni"kalut Amelda masuk ke dalam biliknya untuk melihat baju-baju yang dia ada.
Setelah 20 minit.
"Ughh, serious lah takkan takde satu pun baju baru"rungut Amelda.
"Nak nanges!"Amelda mencebikkan mulutnya.Matanya meliar melihat sekeliling biliknya dan ternampak sebuah kotak lusuh.
Amelda berjalan menuju ke kotak itu.
"Baju terakhir mama beli untuk diri mama"Amelda menahan tangisan setelah membuka kotak itu.
"Mama,Amel rindu papa,mama dengan boy"ujar Amelda perlahan.
Baju yang berada di tangannya dibawa ke dalam pelukan dan membiarkan tangisannya didengari.
Sehinggalah di tertidur sambil memeluk baju arwah mamanya.
Keesekon hari.
Amelda sudah bangun di awal pagi untuk menyiapkan dirinya untuk temuduga dengan syarikat 'Rafael Holdings SDN.BHD'.
"Amel harap dengan memakai baju mama ni,Amel akan lebih yakin untuk pergi interview" Amelda membuat keputusan untuk memakai baju arwah mamanya.Set blazer berwarna purple pastel.
"Sebelum keluar betulkan awning lu"Amelda membetulkan awning tudung bawalnya dahulu.
Amelda menyarungkan kasutnya dan menaiki 'Grab' yang telah diordernya.
"Hai adik,nak pergi interview kerja ke?"soal akak pemandu Grab.
"Haah kak,saya nak pergi interview kerja"balas Amelda.
"Goodluck dik,all the best"kata-kata semangat diberi.
"Thank you,kak"senyum Amelda.
Perjalanan Amelda dari rumahnya ke syarikat 'Rafael Holdings SDN.BHD' mengambil masa 30 minit.
"Dah sampai dik"ujar akak pemandu Grab.
"Berapa kak?"soal Amelda.
"RM 40"balas akak pemandu grab.
Amelda mengeluarkan duit kertas 'RM 50' kemudian dihulurkan kepada akak itu.
"Kejap ya dik,akak bagi baki"tahan akak pemandu Grab.
"Takpe kak,simpan je baki tu"tolak Amelda.
"Betul ke dik,terima kasih dik semoga murah rezeki"ucap akak pemandu Grab.
Amelda tersenyum manis "Kalau macamtu saya pergi dulu ya kak,Assalamualaikum"
Amelda masuk ke dalam syarikat megah itu "Aaaa cantiknyaa syarikat ni"jerit Amelda di dalam hati.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...