Raya Bersama Kami

1.5K 78 6
                                    

Selepas penat bermain kejar-kejar di sekitar kampung mereka pulang ke rumah,

"Korang kalau nak makan lagi makanlah ada lauk kalau dah taknak simpan dalam peti ais.." pesan nenda.

"Baik.."jawab mereka.

"Mana Que,Adruse dengan Adrian?.."soal Amelda.

"Dah tidur penat sangat tunggu mama dengan papa diorang.."balas nenda.Amelda dan Tengku Rayden memandang antara satu sama lain.Mereka ketawa kecil.

"Kalau macamtu kitorang berdua masuk dululah.Tokda dengan nenda rehatlah mesti penat kan..."

"Iyelah kamu berdua pun sama.Tokda dan nenda masuk bilik dulu.Selamat malam.."ucap tokda dan nenda.

"Goodnight tokda nenda..."balas mereka yang lain.

"Korang tidur luar lah.Sini ada aircond dalam bilik tu takde..."kata Amelda.

"Kejap Amel ambikkan tilam bantal semua..." Amelda menghilangkan dirinya sebentar.

"Weyh Zim kau orite tak orite tu?.."soal Ezrieq.

"Tak doyh perut aku sakit nak pergi toilet.." balas Hazim.

"Dahtu kau tunggu apa lagi?Pergi lah toilet karang tak sempat naya je..."Davian menutup hidungnya.

"Ala takde siapa yang nak teman aku ke?.."

"Kau dah besarkan pergi lah sendiri..."

"Alaaa pleaselah seorang teman aku pergi toilet kalau ada pape jadi nanti takdelah aku seorang seorang..."Hazim masih mencuba meminta simpati.

"Kau kalau takut cakap je lah takpayah nak buat banyak alasan.Dah jom.."ajak Ezrieq.

"Seriuslah Rieq?.."

"Iyelah kau lambat aku tinggal kau biar pergi seorang seorang..."

"Syukurnya aku ada kawan macam kau..."

Mereka berdua berjalan ke arah tandas yang berada di luar rumah.

"Erkkk..."pintu tandas dibuka perlahan-lahan.

"Kau tunggu depan pintu tau.Jangan pergi mana-mana tau..."pesan Hazim kepada Ezrieq.

"Iya aku tunggu kat sini.."

"Aku masuk tau kau jangan pergi mana-mana.."

"Kau cakap lain sekali memang aku tinggalkan kau.."

"Tak tak.."akhirnya Hazim masuk ke dalam toilet untuk melakukan hajatnya.

Sedang Ezrieq menunggu Hazim,

"Rieq..."panggil Hazim.

"Apa dia?.."sahut Ezrieq.Pelik-peliklah mamat ni.

"Air takdelah Rieq..."adu Hazim.Ezrieq menepuk dahinya.Mana pulak nak cari air ni.

"Kalau masa korang pakai toilet kat luar tu takde air korang boleh ambik air kat perigi dekat belakang toilet tu.."pesan Amelda.

Ezrieq teringat akan pesanan Amelda.Yang air ni pun satu time time ni pulaklah kau takde. Malam ni juga takde kenapa tak esok ke minggu depan ke tahun depan ke.Ughh.

"Kau sabar aku ambikkan air itu kau.."Ezrieq seorang sahabat yang sejati.

"Aku sayang kau Rieq..."balas Hazim di dalam tandas.

Ezrieq berjalan ke arah belakang tandas dan melihat ada sebuah perigi.

Kelihatan sering digunakan dan dia ternampak ada sebuah baldi di sebelah perigi itu.

Syukur cepat sikit kerjanya dahlah tempat ni gelap semacam je.

Ezrieq menelan air liurnya ketika ingin mengambil air perigi.

RaydenAmelda:Amore Assassino [C]Where stories live. Discover now