"Hurry up,mama.I can't wait to see aunty Eisha.."tangan Amelda ditarik.Tak sabar betul anaknya ingin berjumpa dengan Eisha.
"Yes,I know.."dia juga rindu untuk berbual dengan lama bersama Eisha.
Eisha?
FLASHBACK
Pintu bilik ward hospital Tengku Rayden diketuk daripada luar.
"Come in.."laung Tengku Rayden.
Pintu dibuka dari luar,wajah Eisha terlihat.
"Good moring,Tengku.."
"Good morning too,Eisha.Have a sit.."pelawa Tengku Rayden.
Eisha yang baru sahaja ingin melangkah masuk terkejut mendengar pintu toilet terbuka.
"Yeay anak mama dah wangi.."ceria suara Amelda berkata.
Tengku Rafique tersenyum gembira.
"Of course I'm your son.."
"Amel?.."dengan suara yang terketar-ketar Eisha bertanya.
Amelda yang dari tadi hanya fokus terhadap anaknya memandang ke arah suara itu.
"Eisha.."gumam Amelda perlahan.Buah tangan yang dibawa oleh Eisha untuk Tengku Rayden terlepas dari tangannya.
"Allahu.."
Di taman hospital,
"Eisha,Amel minta maaf sangat-sangat sebab tak jumpa Eisha masa Amel datang sini.."
Eisha memeluk Amelda dengan eratnya.
"Takpe takpe Amel,Eisha bersyukur sangat dapat tahu Amel masih hidup.."menangis Eisha dapat melihat Amelda di hadapannya sekarang.
"Comel anak Amel dengan Tengku.."
"Nama dia apa?.."
"Nama dia Tengku Rafique Rafael.."nama Tengku Rafique disebut.
"Sedapnya nama dia.Muka pun sebijik macam Tengku cuma kening dia ikut Amel.."
"Hihihihi nanti Amel kenalkan Aunty Eisha ni dekat Que.Mesti Que suka.."
"Que?.."
"Nick name Tengku Rafique.."
"Ouhh.."Amelda memandang ke arah pesakit- pesakit yang melintas di hadapan mereka.
Eisha memegang lembut tangan Amelda.
"Eisha tahu yang hubungan Amel dengan Tengku belum pulih lagi.."
"Cepat atau lambat biar masa yang menentukan,Eisha tahu korang akan bersatu semula.."
"Percaya pada kekuatan jodoh korang.." pesan Eisha.
END FLASHBACK
Sedang mereka ingin melintas jalan ada sebuah van putih datang ke arah mereka dengan laju.
Amelda yang ingin menyelamatkan Tengku Rafique terlebih dahulu tetapi tidak sempat.
"Sayang..!!"
Tangan anaknya ditarik dengan kuat masuk ke dalam van.
"Mama,help me!!.."meronta-ronta Tengku Rafique.
"Lepaskan anak aku!.."marah Amelda.
Amelda cuba menarik semula tetapi tidak berjaya apabila tangannya disepak kuat oleh seorang lelaki bertopeng.
YOU ARE READING
RaydenAmelda:Amore Assassino [C]
RomanceCinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai antara satu sama lain apabila hati mula mencintai tiba-tiba hancur selumat-lumatnya.Apakah daya,jika...